Skip to main content

Contest Kaca Mata PapaMifz.com

Ok, nak cerita pasal cermin mata ejulz.. hehe.. semua cermin mata yang ejulz beli xde jenama yang branded2.. yang biasa2 je.. kebanyakan berharga seratus lebih je.. dan ada jugak yang bawah seratus.. hehe.. Kenangan manis sepanjang berkaca mata? tak tau la apa yang manis sangat.. hehe.. Tapi yang pahit masa ejulz terlibat dengan kemalangan motorsikal.. agak teruk jugak laa.. nasib baik cermin x cucuk mata.. Alhamdulillah.




Cermin mata bingkai putih ni dah lama ejulz x gune. Ejulz dah tukar yang sekarang ni. Rindu moment kat atas tu sbb si Gule yang ambik gambar.. :)


Ni yang ejulz guna sekarang.. Ejulz guna masa pergi kerja, guna masa main futsal, guna masa joging, guna masa main tenis.. pendek cerita memang ejulz selalu guna yang ini laa.. hehe


Yang ni pulak memang ejulz masih guna tapi x selalu guna sebab berat sangat.. hehe. Possing duduk tu masa ikut member pergi perlis dulu.. hehe


Yang ni pulak cermin mata member. saja guna masa bgambar je.. hehehe



Join la contest ni.. Sama2 kita meriahkan.. :) 

Comments

  1. oh ini rupanya wajah sebenar tuan punya belog...baru nampak hari ni...heee...

    all the best untuk contest ni...

    ReplyDelete
  2. isk3. . byk nya cermin mata. . kmk cgek pun xda. . haha. .

    ReplyDelete
  3. terima kasih sebab sudi join contest PM,semoga berjaya yer...:)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bahasa Bidayuh Serian Sarawak

Bidayuh Serian Punya Bahasa ⇩  • saya ⇨ aku • awak ⇨ amu • cantek/hensem ⇨ timengen/hensem • ya ⇨ aye • jangan ⇨ aba • tiada ⇨ anyap • taknak ⇨ agak • menyampah/geli ⇨ sidod • tahu ⇨ puan • kalau ⇨ wang • berlagak ⇨ sumbong • mana ⇨ gapih • sini ⇨ gatik • sana ⇨ ga-ih • mahu ⇨ irak • sekarang ⇨ itin • budak ⇨ anak inya • muda ⇨ ungod • pukul ⇨ paluk • jatuh⇨ jatuk • baring ⇨ nguleng • kacau ⇨ ngaco • paksa ⇨ maksa • makan⇨ maan • ngegeh ⇨ sundel • kucing ⇨ singau • anjing ⇨ kasung • nanti ⇨ matik • jalan2 ⇨ panu2 • sibuk ⇨ gago *Pelikk kan ? Tpi itulah bahasa kami BIDAYUH SERIAN SARAWAKIANS Copy & Paste. Ejulz sendiri pun x pandai bahasa bidayuh. Hehe. Kalau la mahir semua bahasa. Hehe

Akhirnya tewas 21-27/3/2022

Setelah lebih kurang 2 tahun kita dilanda wabak covid-19, akhirnya ejulz tewas juga. Walaupun telah cuba sedaya upaya melindungi diri dari wabak berkenaan untuk melindungi keluarga, sekelip mata terkena juga. Walaupun tidak tahu dari mana dan bagaimana boleh terkena, tapi kadang-kadang kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling yang sambil lewa. Dan mungkin untuk peringatan diri juga. Kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling? Terlebih dahulu ejulz mohon maaf andai apa yang ejulz katakan akan mengguris hati sahabat2 di sini yang merokok. Tapi inilah kenyataannya. Bukan ejulz melarang atau tidak membenarkan mereka yang merokok untuk merokok. Tapi kalau merokok di tempat yang tidak sepatutnya memang menyusahkan pihak lain lebih-lebih lagi mereka yang tidak merokok. Korang bayangkanlah bagaimana suasana pejabat dimana pekerja merokok di dalam pejabat seperti tidak ada salah langsung. Yang guna vape apatah lagi. Alkisah bermula pada 20 Mac 2022 dimana kakak ejulz yang sepatutnya

Mari belajar bahasa Sarawak -Part 6

Assalamualaikum n selamat pagi.. Wahh!! dah lama rasanya ejulz x buat entri pasal bahasa Sarawak.. Faham x entri Mari belajar bahasa Sarawak yg ejulz dah buat sebelum ni.. kalau x faham jangan malu, jangan segan.. tanya je.. ejulz x makan org pun. heHe Sejak kebelakangan ni, ejulz x sempat nak buat entri sebab sibuk sgt2.. Bila dah sibuk tu, macam2 la reaksi ejulz.. memang kelam kabut laa dibuatnya.. hiHi. So, arini ejulz nak share perkataan kelam kabut dalam bahasa sarawak.. Dalam bahasa sarawak, kelam kabut bermaksud "Kamboh".. KELAM KABUT = KAMBOH Dengan kata lain "Kamboh" ni bermaksud kecoh.. ni pun kira macam "kamboh" jugak laa.. hiHi Diharap semua boleh faham ek.. Kalau x faham @ ada nak tanya, tanya je laa k.. ejulz sedia membantu.. heHe  :)