Skip to main content

R.i.N.D.u


#Rindu nak dengar gelak tawanya..
#Rindu nak dengar bersin comelnya..
#Rindu nak dengar cerita lawaknya..
#Rindu nak dengar luahan hatinya..
#Rindu nak dengar celotehnya..
#Rindu nak dengar cerita2 merapunya..
#Rindu nak minum white lady kat swee kang bersamanya..
#Rindu nak main cari perkataan dengannya..




~Mood sedih pagi2 ni.. ermm.. Jangan lupa join segmen ejulz k. Dan apa yang penting adalah doa2 anda semua dlm segmen tu.. Kepada yang dah join, ejulz nak ucapkan terima kasih. Doa2 kalian hanya Allah sahaja yang dapat membalasnya.



















*Kmk RINDU segala-galanya tentang ktk. Dan kmk berharap ktk masih mampu untuk tetak dengan gembiranya, berharap ktk masih mngekalkan bersin comel ktk, berharap ktk masih bercerita cerita lawak, meluahkan perasaan ktk, berceloteh dengan riang walaupun bukan bersama kmk. Adakah ktk contact kmk sbb rindu atau cuma rasa bersalah? Kmk xkan pernah salahkan ktk. Cuma kmk yg rasa bersalah. Tapi kmk percayak suma tok ada hikmahnya, untuk kebaikan ktk dan utk kebaikan kmk. Percayalah dengan ketentuanNya..



Comments

  1. ejulz...be strong kay! jangan sedih2...

    ReplyDelete
  2. huhu.. rindu so sweet! saba ye..

    ReplyDelete
  3. Terima segalanya dgn hati yg ikhlas. .

    ReplyDelete
  4. jgn sedih2 dik !

    ReplyDelete
  5. salam ejulz..jgn sedih2,moga perpisahan yg terjadi akan jadikan diri ejulz dan dia lbh menghargai diri sendiri lagi. tiada dendam tiada marah dan masih mendoakan kesejahteraan dan kebahagiaan masing2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam. Insyaallah kak. sememangnya tiada dendam. yang ada cuma rasa bersalah.

      Delete
  6. aloor sedihh aje
    x perlah dikkk
    mainan hati je tuu
    insyaallah akan reda ;)

    ReplyDelete
  7. SMS LA NGN TERCAYANG YA...
    KANGEN BAND...

    ReplyDelete
  8. Sapa ndak ya ka.. Mesti gerek..

    ReplyDelete
    Replies
    1. org yg blm pernah beralih di ati kmk..

      Delete
  9. apa yang berlaku adalah ujian untuk kita terus hidup dengan penuh tawaduk kepada dik...Allah tak uji kita kalau kita mampu nak tanggung...cik akak tauk adik akak tok kuat...yang penting ikhlaskan lah dik...andai jodoh adik ngan nya..Allah pasti bantu :)

    ReplyDelete
  10. jgn sedey2 sahabatku..cheer up k..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bahasa Bidayuh Serian Sarawak

Bidayuh Serian Punya Bahasa ⇩  • saya ⇨ aku • awak ⇨ amu • cantek/hensem ⇨ timengen/hensem • ya ⇨ aye • jangan ⇨ aba • tiada ⇨ anyap • taknak ⇨ agak • menyampah/geli ⇨ sidod • tahu ⇨ puan • kalau ⇨ wang • berlagak ⇨ sumbong • mana ⇨ gapih • sini ⇨ gatik • sana ⇨ ga-ih • mahu ⇨ irak • sekarang ⇨ itin • budak ⇨ anak inya • muda ⇨ ungod • pukul ⇨ paluk • jatuh⇨ jatuk • baring ⇨ nguleng • kacau ⇨ ngaco • paksa ⇨ maksa • makan⇨ maan • ngegeh ⇨ sundel • kucing ⇨ singau • anjing ⇨ kasung • nanti ⇨ matik • jalan2 ⇨ panu2 • sibuk ⇨ gago *Pelikk kan ? Tpi itulah bahasa kami BIDAYUH SERIAN SARAWAKIANS Copy & Paste. Ejulz sendiri pun x pandai bahasa bidayuh. Hehe. Kalau la mahir semua bahasa. Hehe

Akhirnya tewas 21-27/3/2022

Setelah lebih kurang 2 tahun kita dilanda wabak covid-19, akhirnya ejulz tewas juga. Walaupun telah cuba sedaya upaya melindungi diri dari wabak berkenaan untuk melindungi keluarga, sekelip mata terkena juga. Walaupun tidak tahu dari mana dan bagaimana boleh terkena, tapi kadang-kadang kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling yang sambil lewa. Dan mungkin untuk peringatan diri juga. Kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling? Terlebih dahulu ejulz mohon maaf andai apa yang ejulz katakan akan mengguris hati sahabat2 di sini yang merokok. Tapi inilah kenyataannya. Bukan ejulz melarang atau tidak membenarkan mereka yang merokok untuk merokok. Tapi kalau merokok di tempat yang tidak sepatutnya memang menyusahkan pihak lain lebih-lebih lagi mereka yang tidak merokok. Korang bayangkanlah bagaimana suasana pejabat dimana pekerja merokok di dalam pejabat seperti tidak ada salah langsung. Yang guna vape apatah lagi. Alkisah bermula pada 20 Mac 2022 dimana kakak ejulz yang sepatutnya

Mari belajar bahasa Sarawak -Part 6

Assalamualaikum n selamat pagi.. Wahh!! dah lama rasanya ejulz x buat entri pasal bahasa Sarawak.. Faham x entri Mari belajar bahasa Sarawak yg ejulz dah buat sebelum ni.. kalau x faham jangan malu, jangan segan.. tanya je.. ejulz x makan org pun. heHe Sejak kebelakangan ni, ejulz x sempat nak buat entri sebab sibuk sgt2.. Bila dah sibuk tu, macam2 la reaksi ejulz.. memang kelam kabut laa dibuatnya.. hiHi. So, arini ejulz nak share perkataan kelam kabut dalam bahasa sarawak.. Dalam bahasa sarawak, kelam kabut bermaksud "Kamboh".. KELAM KABUT = KAMBOH Dengan kata lain "Kamboh" ni bermaksud kecoh.. ni pun kira macam "kamboh" jugak laa.. hiHi Diharap semua boleh faham ek.. Kalau x faham @ ada nak tanya, tanya je laa k.. ejulz sedia membantu.. heHe  :)