Skip to main content

Bisnes Sosial E-Commerce Fingo (15)


KUDA PERANG BISNES ZAMAN SEKARANG : E-COMMERCE!!   

Jeff Bezos (Amazon),  Jack Ma (Alibabab),  Maximilian Bittner(Lazada),  Forest Li(Shopee)  menjadi *billionaires* melalui platform e-commerce masing²..  Mereka bukan ambil untung besar pun untuk setiap produk,  ambil sen² jer tapi kalau volume banyak,  logik tak mereka boleh jadi Billionaire??   Untuk jangka masa terdekat,  di e-commerce Fingo kita bukan nak kejar atau nak jadi kaya raya sampai billionaire , tapi nak survive dalam fasa kemelesetan ekonomi ini dan dapat hidup bebas hutang bebas kewangan.  sama-sama kita menfaatkan peluang yg ada dlm fingo..anda buat anda layak terima.

Zaman sekarang ni kita jangan pandang rendah pada peniaga2 kecil yang jual kuih ataupun nasi lemak. Walaupun keuntungan sen2 je setiap jualan, tapi kerana jualan yang banyak menjadikan mereka memperoleh keuntungan ribuan ringgit dalam sebulan. Dengan usaha mereka membuat produk (kuih / nasi lemak), mengiklankan dan menjual produk disitulah terhasil rezeki mereka. 

Begitu juga dengan Fingo. Kalau kita tak berusaha, keuntungan takkan datang bergolek macam tu je. 

Shoppe dan lazada banyak mengeluar modal untuk memperkenalkan produk mereka melalui iklan tv dan iklan di media sosial seperti fb, youtube, instagram dan banyak lagi. Fingo pula membayar kepada ahli untuk memperkenalkan produk kepada orang ramai.

Kalau peniaga kuih / nasi lemak tadi perlu membuat kuih/nasi lemak (produk), perlu mempromosi dan perlu menjual serta menghantar produk mereka, dalam Fingo ni kita hanya perlu mempromosi produk sahaja. Bahagian penghasilan produk dan pengeluaran serta penghantaran produk dilakukan oleh Fingo sendiri. Seperti dropship juga la. Kita promosi barang je. Yang menghasil dan menghantar produk akan dilakukan oleh agen / company sendiri.

Boleh jadi kaya ker kalau join Fingo ni?

Pada ejulz boleh kaya atau tidak semuanya bergantung dengan usaha dan rezeki masing2. Apa2 pun perniagaan atau pekerjaan yang kita buat semuanya bergantung kepada rezeki masing2.


Kalau berminat klik daftar di bawah ni

DAFTAR PERCUMA

DAFTAR PERCUMA

DAFTAR PERCUMA

Atau hubungi 👇




Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bahasa Bidayuh Serian Sarawak

Bidayuh Serian Punya Bahasa ⇩  • saya ⇨ aku • awak ⇨ amu • cantek/hensem ⇨ timengen/hensem • ya ⇨ aye • jangan ⇨ aba • tiada ⇨ anyap • taknak ⇨ agak • menyampah/geli ⇨ sidod • tahu ⇨ puan • kalau ⇨ wang • berlagak ⇨ sumbong • mana ⇨ gapih • sini ⇨ gatik • sana ⇨ ga-ih • mahu ⇨ irak • sekarang ⇨ itin • budak ⇨ anak inya • muda ⇨ ungod • pukul ⇨ paluk • jatuh⇨ jatuk • baring ⇨ nguleng • kacau ⇨ ngaco • paksa ⇨ maksa • makan⇨ maan • ngegeh ⇨ sundel • kucing ⇨ singau • anjing ⇨ kasung • nanti ⇨ matik • jalan2 ⇨ panu2 • sibuk ⇨ gago *Pelikk kan ? Tpi itulah bahasa kami BIDAYUH SERIAN SARAWAKIANS Copy & Paste. Ejulz sendiri pun x pandai bahasa bidayuh. Hehe. Kalau la mahir semua bahasa. Hehe

Akhirnya tewas 21-27/3/2022

Setelah lebih kurang 2 tahun kita dilanda wabak covid-19, akhirnya ejulz tewas juga. Walaupun telah cuba sedaya upaya melindungi diri dari wabak berkenaan untuk melindungi keluarga, sekelip mata terkena juga. Walaupun tidak tahu dari mana dan bagaimana boleh terkena, tapi kadang-kadang kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling yang sambil lewa. Dan mungkin untuk peringatan diri juga. Kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling? Terlebih dahulu ejulz mohon maaf andai apa yang ejulz katakan akan mengguris hati sahabat2 di sini yang merokok. Tapi inilah kenyataannya. Bukan ejulz melarang atau tidak membenarkan mereka yang merokok untuk merokok. Tapi kalau merokok di tempat yang tidak sepatutnya memang menyusahkan pihak lain lebih-lebih lagi mereka yang tidak merokok. Korang bayangkanlah bagaimana suasana pejabat dimana pekerja merokok di dalam pejabat seperti tidak ada salah langsung. Yang guna vape apatah lagi. Alkisah bermula pada 20 Mac 2022 dimana kakak ejulz yang sepatutnya

Mari belajar bahasa Sarawak -Part 6

Assalamualaikum n selamat pagi.. Wahh!! dah lama rasanya ejulz x buat entri pasal bahasa Sarawak.. Faham x entri Mari belajar bahasa Sarawak yg ejulz dah buat sebelum ni.. kalau x faham jangan malu, jangan segan.. tanya je.. ejulz x makan org pun. heHe Sejak kebelakangan ni, ejulz x sempat nak buat entri sebab sibuk sgt2.. Bila dah sibuk tu, macam2 la reaksi ejulz.. memang kelam kabut laa dibuatnya.. hiHi. So, arini ejulz nak share perkataan kelam kabut dalam bahasa sarawak.. Dalam bahasa sarawak, kelam kabut bermaksud "Kamboh".. KELAM KABUT = KAMBOH Dengan kata lain "Kamboh" ni bermaksud kecoh.. ni pun kira macam "kamboh" jugak laa.. hiHi Diharap semua boleh faham ek.. Kalau x faham @ ada nak tanya, tanya je laa k.. ejulz sedia membantu.. heHe  :)