Skip to main content

Kenangan Hanyalah Kenangan



"KENANGAN manis mahupun pahit sudah tidak bermakna apa-apa. Hanya sekadar untuk ingatan. Apa yang penting adalah MASA HADAPAN. Teruskan USAHA untuk mencapai KEJAYAAN.." - ejulz


***********************************************************************

Kenangan hanyalah kenangan. Kenangan yang akan diingati sampai bila-bila. Namun kita sudah tidak dapat mengubah kenangan silam. Apa yang dapat hanyalah belajar dari pengalaman tersebut. 

Namun apa yang penting hari ini adalah mengorak langkah untuk meneruskan kehidupan dan memelihara 'amanah' yang diberikan hari ini. 'Amanah' yang akan dijaga hingga akhir hayat. Semoga 'amanah' yang ejulz jaga akan sentiasa terpelihara walaupun dengan serba kekurangan dan dalam kesederhanaan. Ejulz berharap 'amanah' yang dijaga akan bahagia hingga akhir hayat.

"Tiada yang lebih bermakna selain melihat orang kita sayang bahagia disamping kita"


 

Comments

  1. KENANGAN ABADI DLM INGATAN AMBIL IKTIBARNYA

    ReplyDelete
  2. yeala tak mudah nak lupakan kenangan

    ReplyDelete
  3. betul..kenangan sukar dilupakan...tapi kenangan hanyalah kenangan...

    ReplyDelete
  4. benda utk dikenang, bukan diratapi atau disesali...

    ReplyDelete
  5. Betul !! Kenangan hanyalah kenangan tapi dengan kenanganlah ia memekarkan hari² kita. Jangan sesekali disesali walaupun ianya cukup pahit untuk ditelan

    ReplyDelete
  6. seindah memori semalam ~

    hehe bw here :)

    jemput singgah blog saya

    ReplyDelete
  7. Kenangan ni ibarat memori masa lps. Utk masa depan kita usaga utk buat terbaik

    ReplyDelete
  8. betul tu, kenangan akan kita tinggalkan dlm lipatan memori kita, blh di ingati di kenang tp takde apa yg kita boleh ubah

    ReplyDelete
  9. kenangan tu la yg mengajar kita utk jadi lebih baik :) SIS HAWA DOT COM :)

    ReplyDelete
  10. Kenangan akan di ingat sampai bila-bila

    ReplyDelete
  11. Kenangan demi kenangan yg mengusik jiwa. Hehe

    ReplyDelete
  12. benar ya...kenangan adalah satu tempat yang kita boleh jejak balit pada bila2 masa, tapi bukan untuk dibawa ke tempat yang lain...gituhhhhh

    ReplyDelete
  13. kenangan ialah sejarah.
    Sejarah boleh mengubah masa depan.
    Sebab tu subjek sejarah penting, wajib lulus SPM

    ReplyDelete
  14. kenangan sentiasa dalam ingatan..
    hidup tetap perlu diteruskan..

    ReplyDelete
  15. Kenangan yang menjadikan kita hari ini..keep going :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bahasa Bidayuh Serian Sarawak

Bidayuh Serian Punya Bahasa ⇩  • saya ⇨ aku • awak ⇨ amu • cantek/hensem ⇨ timengen/hensem • ya ⇨ aye • jangan ⇨ aba • tiada ⇨ anyap • taknak ⇨ agak • menyampah/geli ⇨ sidod • tahu ⇨ puan • kalau ⇨ wang • berlagak ⇨ sumbong • mana ⇨ gapih • sini ⇨ gatik • sana ⇨ ga-ih • mahu ⇨ irak • sekarang ⇨ itin • budak ⇨ anak inya • muda ⇨ ungod • pukul ⇨ paluk • jatuh⇨ jatuk • baring ⇨ nguleng • kacau ⇨ ngaco • paksa ⇨ maksa • makan⇨ maan • ngegeh ⇨ sundel • kucing ⇨ singau • anjing ⇨ kasung • nanti ⇨ matik • jalan2 ⇨ panu2 • sibuk ⇨ gago *Pelikk kan ? Tpi itulah bahasa kami BIDAYUH SERIAN SARAWAKIANS Copy & Paste. Ejulz sendiri pun x pandai bahasa bidayuh. Hehe. Kalau la mahir semua bahasa. Hehe

Akhirnya tewas 21-27/3/2022

Setelah lebih kurang 2 tahun kita dilanda wabak covid-19, akhirnya ejulz tewas juga. Walaupun telah cuba sedaya upaya melindungi diri dari wabak berkenaan untuk melindungi keluarga, sekelip mata terkena juga. Walaupun tidak tahu dari mana dan bagaimana boleh terkena, tapi kadang-kadang kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling yang sambil lewa. Dan mungkin untuk peringatan diri juga. Kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling? Terlebih dahulu ejulz mohon maaf andai apa yang ejulz katakan akan mengguris hati sahabat2 di sini yang merokok. Tapi inilah kenyataannya. Bukan ejulz melarang atau tidak membenarkan mereka yang merokok untuk merokok. Tapi kalau merokok di tempat yang tidak sepatutnya memang menyusahkan pihak lain lebih-lebih lagi mereka yang tidak merokok. Korang bayangkanlah bagaimana suasana pejabat dimana pekerja merokok di dalam pejabat seperti tidak ada salah langsung. Yang guna vape apatah lagi. Alkisah bermula pada 20 Mac 2022 dimana kakak ejulz yang sepatutnya

Mari belajar bahasa Sarawak -Part 6

Assalamualaikum n selamat pagi.. Wahh!! dah lama rasanya ejulz x buat entri pasal bahasa Sarawak.. Faham x entri Mari belajar bahasa Sarawak yg ejulz dah buat sebelum ni.. kalau x faham jangan malu, jangan segan.. tanya je.. ejulz x makan org pun. heHe Sejak kebelakangan ni, ejulz x sempat nak buat entri sebab sibuk sgt2.. Bila dah sibuk tu, macam2 la reaksi ejulz.. memang kelam kabut laa dibuatnya.. hiHi. So, arini ejulz nak share perkataan kelam kabut dalam bahasa sarawak.. Dalam bahasa sarawak, kelam kabut bermaksud "Kamboh".. KELAM KABUT = KAMBOH Dengan kata lain "Kamboh" ni bermaksud kecoh.. ni pun kira macam "kamboh" jugak laa.. hiHi Diharap semua boleh faham ek.. Kalau x faham @ ada nak tanya, tanya je laa k.. ejulz sedia membantu.. heHe  :)