Skip to main content

Miskin Seorang Ayah

Image result for miskin seorang ayah drama 

Layan cerita ni.. Sedih sangat2. Mengisahkan seorang ayah yang membesarkan anak dengan penuh kasih sayang. Sanggup menggadaikan segala harta untuk kejayaan anaknya.

Miskin Seorang Ayah


Comments

  1. baru je tengok cerita ni semalam dekat youtube. sedih yang part last dengan part ayah dia pinjam duit sbb nak hantar anak pergi belajar

    ReplyDelete
    Replies
    1. sedih part anak bgtau mak ayah dia dah mati.. ermm

      Delete
  2. kisah pengorbanan ibubapa utk anak2 memang meruntun hati..

    ReplyDelete
  3. Part ni buat semua orang menangis. T^T

    ReplyDelete
  4. aduiii mun kamek nanggar mesti banjir rumah

    ReplyDelete
  5. Tengok dalam gambar pun dah sedih. Tak pernah tengok lagi cerita ni.

    ReplyDelete
  6. sy xboleh tgk cerita mcm ni nnt menangis je lbh...

    ReplyDelete
  7. Pengorbanan ibu ayah mestilah d'hargai. Berjayanya kita hari ini kerana doa ibu bapa.. Nice sharing.

    ReplyDelete
  8. Nieyl x leh ar tgk cter yg sedih² tentang org² tau, mak ayah ke...mesti menangis²

    ReplyDelete
    Replies
    1. ejulz suka tgk sorang2 kalau cter camni. hehe

      Delete
  9. kita tgk cerita ni.. sumpah sedih.. kesian ayah dia dh byk habis duit utk anak sampai tergadai harta semua.. anak dia dah kahwin dengan org kaya lupa semua ngaku anak yatim pula!

    ReplyDelete
  10. Sedih. Semoga kita semua dapat menjadi anak yang berjasa dan menghargai pengorbanan orang tua kita ๐Ÿ˜ข

    ReplyDelete
  11. Tak boleh tengok dalam hati ada taman hehehehe...

    ReplyDelete
  12. alaa sayu hati kalo tengok citer cemni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu.. sbb tu suka tgk sorang2 kalau citer camni. hehe

      Delete
  13. teringat dengan ayah saya ..jg..kita pun akan ke tua juga..

    ReplyDelete
  14. sedihnya tgk cerita ni.. meleleh air mata

    ReplyDelete
  15. pengorbanan seorang ayah tiada tandingannya...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bahasa Bidayuh Serian Sarawak

Bidayuh Serian Punya Bahasa ⇩  • saya ⇨ aku • awak ⇨ amu • cantek/hensem ⇨ timengen/hensem • ya ⇨ aye • jangan ⇨ aba • tiada ⇨ anyap • taknak ⇨ agak • menyampah/geli ⇨ sidod • tahu ⇨ puan • kalau ⇨ wang • berlagak ⇨ sumbong • mana ⇨ gapih • sini ⇨ gatik • sana ⇨ ga-ih • mahu ⇨ irak • sekarang ⇨ itin • budak ⇨ anak inya • muda ⇨ ungod • pukul ⇨ paluk • jatuh⇨ jatuk • baring ⇨ nguleng • kacau ⇨ ngaco • paksa ⇨ maksa • makan⇨ maan • ngegeh ⇨ sundel • kucing ⇨ singau • anjing ⇨ kasung • nanti ⇨ matik • jalan2 ⇨ panu2 • sibuk ⇨ gago *Pelikk kan ? Tpi itulah bahasa kami BIDAYUH SERIAN SARAWAKIANS Copy & Paste. Ejulz sendiri pun x pandai bahasa bidayuh. Hehe. Kalau la mahir semua bahasa. Hehe

Akhirnya tewas 21-27/3/2022

Setelah lebih kurang 2 tahun kita dilanda wabak covid-19, akhirnya ejulz tewas juga. Walaupun telah cuba sedaya upaya melindungi diri dari wabak berkenaan untuk melindungi keluarga, sekelip mata terkena juga. Walaupun tidak tahu dari mana dan bagaimana boleh terkena, tapi kadang-kadang kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling yang sambil lewa. Dan mungkin untuk peringatan diri juga. Kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling? Terlebih dahulu ejulz mohon maaf andai apa yang ejulz katakan akan mengguris hati sahabat2 di sini yang merokok. Tapi inilah kenyataannya. Bukan ejulz melarang atau tidak membenarkan mereka yang merokok untuk merokok. Tapi kalau merokok di tempat yang tidak sepatutnya memang menyusahkan pihak lain lebih-lebih lagi mereka yang tidak merokok. Korang bayangkanlah bagaimana suasana pejabat dimana pekerja merokok di dalam pejabat seperti tidak ada salah langsung. Yang guna vape apatah lagi. Alkisah bermula pada 20 Mac 2022 dimana kakak ejulz yang sepatutnya

Mari belajar bahasa Sarawak -Part 6

Assalamualaikum n selamat pagi.. Wahh!! dah lama rasanya ejulz x buat entri pasal bahasa Sarawak.. Faham x entri Mari belajar bahasa Sarawak yg ejulz dah buat sebelum ni.. kalau x faham jangan malu, jangan segan.. tanya je.. ejulz x makan org pun. heHe Sejak kebelakangan ni, ejulz x sempat nak buat entri sebab sibuk sgt2.. Bila dah sibuk tu, macam2 la reaksi ejulz.. memang kelam kabut laa dibuatnya.. hiHi. So, arini ejulz nak share perkataan kelam kabut dalam bahasa sarawak.. Dalam bahasa sarawak, kelam kabut bermaksud "Kamboh".. KELAM KABUT = KAMBOH Dengan kata lain "Kamboh" ni bermaksud kecoh.. ni pun kira macam "kamboh" jugak laa.. hiHi Diharap semua boleh faham ek.. Kalau x faham @ ada nak tanya, tanya je laa k.. ejulz sedia membantu.. heHe  :)