Iklan

My Blogger My Blogger My Blogger My Blogger My Blogger My Blogger

Saturday, 16 March 2019

Pasar Serikin

Arini (16 Mac 2019) berpeluang pergi pasar serikin. Teman bapa dan mak mentua membeli belah kat sana. Pasar serikin ni merupakan pasar di sempadan Sarawak dan Indonesia. Ramai juga pelancong yang datang termasuk dari Sabah dan Semenanjung Malaysia.












Kat sinilah ejulz ambil stok Minyak Angin Aromaterapi. Jarak dari rumah ejulz ke tempat ni lebih kurang 5+ km. Dalam sejam lebih perjalanan. Adat berniaga. Demi mencari sesuap nasi. 

48 comments:

  1. Pernah dgr nama pasar ni dulu tp x tahu di mana lokasi sebenarnya.

    ReplyDelete
  2. tentu seronok membeli keperluan di sini bnyk pilihannya

    ReplyDelete
  3. LZ pernah pergi Pasar Serikin ni berbelas tahun lalu masa ke Kuching.. Best pasar ni sebab banyak barang-barang unik.. Telekung dan kain pasang pun cantik dan murah..

    ReplyDelete
  4. lamak sik ke sitok. lamak dah jadi perantau tok.... masih sama. sik banyak perubahan pasar serikin tok :(

    ReplyDelete
  5. Jalan kaki ke?
    5km samoai sejam lebih

    ReplyDelete
  6. Alu belum ada rezeki mau ke sitok. Dgr mmg best n agak murah dari kita ctok

    ReplyDelete
  7. macam best je, jauh pulak nak gi

    ReplyDelete
  8. pernah pergi sekali dua..

    memang best kalau nak shopping sakan

    ReplyDelete
  9. gambar pertama tu, nampak ada lokio jugak tuh... cuma tak pasti di sana apa nama panggilannya...

    bestnya dpt pergi pasar mcmni, segala mcm sayuran, buahan kampung ada

    ReplyDelete
  10. orang sarawak kah? hehe lama tak p pasar serikin.. sebelum pindah balik semenanjung harap berpeluang ke sini lagi

    ReplyDelete
  11. Menarik nya pasar serikin ni.

    ReplyDelete
  12. Cantiknya yg ayat Al-Quran tu. Menarik

    ReplyDelete
  13. datang sitok mesti maok pandei tawar menawar, mun sik..nang rugiii

    ReplyDelete
  14. pernah singgah skali sini. panaaih =P

    ReplyDelete
  15. menarik pasarnya..wahh sejam lebih lama tu..gegeh nyaa

    ReplyDelete
  16. brg apa yg paling murah kat sana?

    ReplyDelete
    Replies
    1. xtau nak cakap apa.. banyak sangat. hehe

      Delete
  17. Bestnya rumah dekat ngan Pasar Serikin

    ReplyDelete
  18. Banyak nampaknya barang yang dijual di Pasar Serikin. Belum berkesempatan lagi untuk menjejakkan kaki ke Borneo.

    ReplyDelete
  19. menarik pasarnya.. berada di sempadan dua negara..

    ReplyDelete
  20. wahh best nya....yaya pernah ke pasar ni sekali je tu pun tahun 2012...best sangat..

    ReplyDelete
  21. Harga macammana kat pasar ni? Berpatutan x?

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh tahan.. kene pandai tawar menawar :)

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...