Skip to main content

2 fast 2 furious 5

Lepas tengok cite 2 fast 2 furious 5 malam tadi.. gilerr superb cite ni.. bila laa agaknya KL menjerit @ KL drift dapat buat filem yg berkualiti camni.. heHe.. kalau dpt buat mesti MOLATOP!!


Banyak pengajaran yg boleh diambil dari cerita tu:
1. Sahabat yg setia..
-senang, sama2 senang. susah, sama2 susah..
2. Tanggungjawab..
3. Suami penyayang..
4. Yg nampak baik x smestinya baik (polis) & dan yg nampak jahat x smestinya jahat..
5. Kalau laa Malaysia ada teknologi2 secanggih dlm cite tu.. fuhhh!!

Perkara yg x perlu diikut @ x sesuai diamal di Malaysia:
1. Jangan la bawak kete laju2 camtu..
2. Jangan nak cumbu2 di khalayak ramai.. (khas utk suami isteri je.. heHe)
3. Jangan mencuri @ merompak..
4. Jangan laa nak raba punggung pompuan sesuka hati.. haHa

Ejulz malas nak cite jalan cite, cite ni... haHa (pelik je ayat). Nanti korang yg x tgk g x feel pulak tgk kalau dah tahu jln cite.. heHe

p/s: Malam ni nak jalan2 Melaka.. Esok ada kenduri kawen ofismate kat sane..

Comments

  1. asroL : wah!!! yu dah gi nengok cite tu??? best nye...ai x sempat lagi ah...adehhh~ so, yu gerak gi kenduri umar bersama razmi lah ek? gerak petam ni? syok...kalo ai masih bujam lagi, kompom ai akan terjebak sama...koh koh koh KALAU..........

    ReplyDelete
  2. bst nye !! cite tu mmg gmpak laa ! tgk plak bajet hbes bnyk mane .

    ReplyDelete
  3. Adoi lum tngk lg tau..
    Hujung minggu ni Insha'Allah klu xda papa mau tngk la.. hehehe..

    ReplyDelete
  4. HTor dah tgk? best gila woh!

    ReplyDelete
  5. Bile citer best..bertambah best klu dpt tgk kat panggung.bukan punggung ye.
    Rasa puas dpt tgk kat skrin besar gedabak tue kan? Rase mcm kita dekat sgt ngn citer tue.
    Tapi..lama giler vavi diri ini tak masuk ke panggung wayang.

    ReplyDelete
  6. wahh.. best eh cite ni..
    nak tengok lah.. huhu ^___^

    kalau ada masa, singgah lah, kalau tak, lain2 kali pun boleh.. =)

    http://faziera193.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. heheh..cerita tu...

    nak tengok!!!!

    nk tengok......
    bro, haritue yana dan nabilah dh pergi tgk penunggu istana....tak nmpk pun bro kat kaunter....hahhaa

    ReplyDelete
  8. cerita bes. walopon aksi kereta kureng.. adeh

    ReplyDelete
  9. belom tgk lagi tp nanti nak tengok ler.. hehe

    ReplyDelete
  10. BRO_MONDAY : tgk jgn x tgk.. alhamdulillah slmt pegi kenduri umar syida..

    ReplyDelete
  11. nur athirah : haha.. abes bajet??

    ReplyDelete
  12. EB: tgk.. jgn x tgk.. haHa

    ReplyDelete
  13. Cik Mira : htor ke thor? heHe

    ReplyDelete
  14. Encik Suami : tu la pasal.. puas ati tgk.. heHe

    ReplyDelete
  15. erm...rabu dpn bru nk p tgk...khamis exam!ahaha..bile nk bc buku ntahla..

    ReplyDelete
  16. Faziera193: tgk jgn x tgk.. insyaallah.. ada ms ejulz singgah :)

    ReplyDelete
  17. yana: ek? dah tgk? aritu ejulz MC.. hehe :P

    ReplyDelete
  18. nub: yup.. aksi lumba kurang..

    ReplyDelete
  19. jotjit2u : gud luck ye.. :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bahasa Bidayuh Serian Sarawak

Bidayuh Serian Punya Bahasa ⇩  • saya ⇨ aku • awak ⇨ amu • cantek/hensem ⇨ timengen/hensem • ya ⇨ aye • jangan ⇨ aba • tiada ⇨ anyap • taknak ⇨ agak • menyampah/geli ⇨ sidod • tahu ⇨ puan • kalau ⇨ wang • berlagak ⇨ sumbong • mana ⇨ gapih • sini ⇨ gatik • sana ⇨ ga-ih • mahu ⇨ irak • sekarang ⇨ itin • budak ⇨ anak inya • muda ⇨ ungod • pukul ⇨ paluk • jatuh⇨ jatuk • baring ⇨ nguleng • kacau ⇨ ngaco • paksa ⇨ maksa • makan⇨ maan • ngegeh ⇨ sundel • kucing ⇨ singau • anjing ⇨ kasung • nanti ⇨ matik • jalan2 ⇨ panu2 • sibuk ⇨ gago *Pelikk kan ? Tpi itulah bahasa kami BIDAYUH SERIAN SARAWAKIANS Copy & Paste. Ejulz sendiri pun x pandai bahasa bidayuh. Hehe. Kalau la mahir semua bahasa. Hehe

Akhirnya tewas 21-27/3/2022

Setelah lebih kurang 2 tahun kita dilanda wabak covid-19, akhirnya ejulz tewas juga. Walaupun telah cuba sedaya upaya melindungi diri dari wabak berkenaan untuk melindungi keluarga, sekelip mata terkena juga. Walaupun tidak tahu dari mana dan bagaimana boleh terkena, tapi kadang-kadang kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling yang sambil lewa. Dan mungkin untuk peringatan diri juga. Kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling? Terlebih dahulu ejulz mohon maaf andai apa yang ejulz katakan akan mengguris hati sahabat2 di sini yang merokok. Tapi inilah kenyataannya. Bukan ejulz melarang atau tidak membenarkan mereka yang merokok untuk merokok. Tapi kalau merokok di tempat yang tidak sepatutnya memang menyusahkan pihak lain lebih-lebih lagi mereka yang tidak merokok. Korang bayangkanlah bagaimana suasana pejabat dimana pekerja merokok di dalam pejabat seperti tidak ada salah langsung. Yang guna vape apatah lagi. Alkisah bermula pada 20 Mac 2022 dimana kakak ejulz yang sepatutnya

Mari belajar bahasa Sarawak -Part 6

Assalamualaikum n selamat pagi.. Wahh!! dah lama rasanya ejulz x buat entri pasal bahasa Sarawak.. Faham x entri Mari belajar bahasa Sarawak yg ejulz dah buat sebelum ni.. kalau x faham jangan malu, jangan segan.. tanya je.. ejulz x makan org pun. heHe Sejak kebelakangan ni, ejulz x sempat nak buat entri sebab sibuk sgt2.. Bila dah sibuk tu, macam2 la reaksi ejulz.. memang kelam kabut laa dibuatnya.. hiHi. So, arini ejulz nak share perkataan kelam kabut dalam bahasa sarawak.. Dalam bahasa sarawak, kelam kabut bermaksud "Kamboh".. KELAM KABUT = KAMBOH Dengan kata lain "Kamboh" ni bermaksud kecoh.. ni pun kira macam "kamboh" jugak laa.. hiHi Diharap semua boleh faham ek.. Kalau x faham @ ada nak tanya, tanya je laa k.. ejulz sedia membantu.. heHe  :)