Skip to main content

Penghinaan buat Agama Islam..

Salam buat rakan2 sekalian.. x kisah laa bagi yg beragama Islam ataupun bukan.. tujuan ejulz membuat entry ni agar kita sebagai rakyat Malaysia tidak bermusuhan antara satu sama lain dan tidak menimbulkan pertelingkahan antara kaum atau agama.. Sebagai hidup dalam berbilang kaum dan agama, kita seharusnya mengamalkan sikap hormat-menghormati.. dan tidak mencaci dan memfitnah sehingga menimbulkan kemarahan kepada pihak lain.. nama dah 1Malaysia..

Tergamam ejulz apabila membaca artikel dari 'pemilik' wordpress yang menggunakan nama Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara.. terjumpa link tersebut di blog tieykah.. Setiap patah perkataan yg ditunjukkan dalam artikel 'pemilik' tersebut memang boleh menaikkan kemarahan umat Islam.. walaupun ejulz bukanlah alim sangat, masih perlu banyak didikan agama, tapi sebagai umat Islam memang merasa marah selepas membaca penghinaan seperti itu..

Ejulz berharap dan berdoa agar pihak yang berkenaan mengambil tindakan yang sewajarnya kepada 'pemilik' wordpress tersebut bagi mengelakkan perkara sebegini berulang lagi dan menimbulkan kekecohan di negara kita yang aman damai ini.. disebabkan orang2 yang tidak bertanggungjawab seperti inilah boleh mengkucar-kacirkan keamanan negara..

SEMOGA ALLAH MEMBERI PETUNJUK KEPADA 'PEMILIK' WORDPRESS BERKENAAN!!! AMIN..

Comments

  1. semoga die mendapat petunjuk :)

    menghina islam 1 dosa !!!!

    ReplyDelete
  2. asroL : betul...semoga dia dapat petunjuk dariNya...

    ReplyDelete
  3. ishk...
    ade juga bende tu dalam blog...
    semoga dia cepat insaf...

    ReplyDelete
  4. report dekat SKMM then jgn dilayan..lg dilayan lg mnjadi..wat do no ke..itu yg dia nak sebenarnya.. hurmmm..

    ReplyDelete
  5. kerana mulut badan binasa.. tgk laa nnti apa jadi kat dia.. kalo x di dunia, di akhirat sana.. betul x?

    ReplyDelete
  6. memang geram baca posting makcik tu.. kurang ajar sangat..betul tu..kalau dia dunia dia terlepas, di akhirat nanti dia akan dapat balasan setimpal dengan amalan dan perbuatannya...

    ReplyDelete
  7. bertindak x guna akal camtu la jadinya..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bahasa Bidayuh Serian Sarawak

Bidayuh Serian Punya Bahasa ⇩  • saya ⇨ aku • awak ⇨ amu • cantek/hensem ⇨ timengen/hensem • ya ⇨ aye • jangan ⇨ aba • tiada ⇨ anyap • taknak ⇨ agak • menyampah/geli ⇨ sidod • tahu ⇨ puan • kalau ⇨ wang • berlagak ⇨ sumbong • mana ⇨ gapih • sini ⇨ gatik • sana ⇨ ga-ih • mahu ⇨ irak • sekarang ⇨ itin • budak ⇨ anak inya • muda ⇨ ungod • pukul ⇨ paluk • jatuh⇨ jatuk • baring ⇨ nguleng • kacau ⇨ ngaco • paksa ⇨ maksa • makan⇨ maan • ngegeh ⇨ sundel • kucing ⇨ singau • anjing ⇨ kasung • nanti ⇨ matik • jalan2 ⇨ panu2 • sibuk ⇨ gago *Pelikk kan ? Tpi itulah bahasa kami BIDAYUH SERIAN SARAWAKIANS Copy & Paste. Ejulz sendiri pun x pandai bahasa bidayuh. Hehe. Kalau la mahir semua bahasa. Hehe

Akhirnya tewas 21-27/3/2022

Setelah lebih kurang 2 tahun kita dilanda wabak covid-19, akhirnya ejulz tewas juga. Walaupun telah cuba sedaya upaya melindungi diri dari wabak berkenaan untuk melindungi keluarga, sekelip mata terkena juga. Walaupun tidak tahu dari mana dan bagaimana boleh terkena, tapi kadang-kadang kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling yang sambil lewa. Dan mungkin untuk peringatan diri juga. Kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling? Terlebih dahulu ejulz mohon maaf andai apa yang ejulz katakan akan mengguris hati sahabat2 di sini yang merokok. Tapi inilah kenyataannya. Bukan ejulz melarang atau tidak membenarkan mereka yang merokok untuk merokok. Tapi kalau merokok di tempat yang tidak sepatutnya memang menyusahkan pihak lain lebih-lebih lagi mereka yang tidak merokok. Korang bayangkanlah bagaimana suasana pejabat dimana pekerja merokok di dalam pejabat seperti tidak ada salah langsung. Yang guna vape apatah lagi. Alkisah bermula pada 20 Mac 2022 dimana kakak ejulz yang sepatutnya

Mari belajar bahasa Sarawak -Part 6

Assalamualaikum n selamat pagi.. Wahh!! dah lama rasanya ejulz x buat entri pasal bahasa Sarawak.. Faham x entri Mari belajar bahasa Sarawak yg ejulz dah buat sebelum ni.. kalau x faham jangan malu, jangan segan.. tanya je.. ejulz x makan org pun. heHe Sejak kebelakangan ni, ejulz x sempat nak buat entri sebab sibuk sgt2.. Bila dah sibuk tu, macam2 la reaksi ejulz.. memang kelam kabut laa dibuatnya.. hiHi. So, arini ejulz nak share perkataan kelam kabut dalam bahasa sarawak.. Dalam bahasa sarawak, kelam kabut bermaksud "Kamboh".. KELAM KABUT = KAMBOH Dengan kata lain "Kamboh" ni bermaksud kecoh.. ni pun kira macam "kamboh" jugak laa.. hiHi Diharap semua boleh faham ek.. Kalau x faham @ ada nak tanya, tanya je laa k.. ejulz sedia membantu.. heHe  :)