Tuesday 24 May 2011

Penghinaan buat Agama Islam..

Salam buat rakan2 sekalian.. x kisah laa bagi yg beragama Islam ataupun bukan.. tujuan ejulz membuat entry ni agar kita sebagai rakyat Malaysia tidak bermusuhan antara satu sama lain dan tidak menimbulkan pertelingkahan antara kaum atau agama.. Sebagai hidup dalam berbilang kaum dan agama, kita seharusnya mengamalkan sikap hormat-menghormati.. dan tidak mencaci dan memfitnah sehingga menimbulkan kemarahan kepada pihak lain.. nama dah 1Malaysia..

Tergamam ejulz apabila membaca artikel dari 'pemilik' wordpress yang menggunakan nama Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara.. terjumpa link tersebut di blog tieykah.. Setiap patah perkataan yg ditunjukkan dalam artikel 'pemilik' tersebut memang boleh menaikkan kemarahan umat Islam.. walaupun ejulz bukanlah alim sangat, masih perlu banyak didikan agama, tapi sebagai umat Islam memang merasa marah selepas membaca penghinaan seperti itu..

Ejulz berharap dan berdoa agar pihak yang berkenaan mengambil tindakan yang sewajarnya kepada 'pemilik' wordpress tersebut bagi mengelakkan perkara sebegini berulang lagi dan menimbulkan kekecohan di negara kita yang aman damai ini.. disebabkan orang2 yang tidak bertanggungjawab seperti inilah boleh mengkucar-kacirkan keamanan negara..

SEMOGA ALLAH MEMBERI PETUNJUK KEPADA 'PEMILIK' WORDPRESS BERKENAAN!!! AMIN..

7 comments:

  1. semoga die mendapat petunjuk :)

    menghina islam 1 dosa !!!!

    ReplyDelete
  2. asroL : betul...semoga dia dapat petunjuk dariNya...

    ReplyDelete
  3. ishk...
    ade juga bende tu dalam blog...
    semoga dia cepat insaf...

    ReplyDelete
  4. report dekat SKMM then jgn dilayan..lg dilayan lg mnjadi..wat do no ke..itu yg dia nak sebenarnya.. hurmmm..

    ReplyDelete
  5. kerana mulut badan binasa.. tgk laa nnti apa jadi kat dia.. kalo x di dunia, di akhirat sana.. betul x?

    ReplyDelete
  6. memang geram baca posting makcik tu.. kurang ajar sangat..betul tu..kalau dia dunia dia terlepas, di akhirat nanti dia akan dapat balasan setimpal dengan amalan dan perbuatannya...

    ReplyDelete
  7. bertindak x guna akal camtu la jadinya..

    ReplyDelete

Cepatnya Masa Berlalu

Assalamualaikum dan salam sejahtera buat sahabat2 blogger ejulz... Harap semuanya dalam keadaan sihat.. Tak berasa hampir 4 bulan tak update...