Skip to main content

Alhamdulillah: blog Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara kene delete..

alhamdulillah.. Baru2 ni kita digemparkan oleh individu yg tidak bertanggungjawab menghina Islam.. Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara kononnya.. pemilik sebenar belum dikenalpasti..

Selepas mendapat tahu dari Jejaka Terhangat tadi lega rasa hati.. tapi masih tidak berpuashati selagi pemilik blog berkenaan tidak ditangkap dan diambil tindakan yang sewajarnya.. Individu seperti itu patut diberi pengajaran supaya perkara sebegini x berulang lagi.. Selagi individu tersebut tidak diambil tindakan, ejulz percaya dia boleh membuat akaun baru..

Ejulz betul2 berharap dan berdoa agar individu yang berkenaan mendapat hukuman yang sewajarnya.. Perlakuannya bukan sahaja menghina Islam, tetapi boleh memecahkan perpaduan rakyat yang berbilang kaum dan agama..

Comments

  1. eemm..bagus la klu mcm tu...
    tapi kakD sampai skg belum dpt baca apa yg dihina oleh penulis tu...

    ReplyDelete
  2. xsuka makcik tue...
    kata2 die kesat...tapi mengaku islam...
    subahanallah..harap di jauhkan....

    ReplyDelete
  3. kakD: memang sakit ati bila baca statement dia.. hampeh..

    ReplyDelete
  4. SuTeRa : xtau la makcik ke budak tu.. nama samaran je tu..

    ReplyDelete
  5. len kali org mcm tuh..

    report..
    SPAM..
    ignore..

    heheheh

    ReplyDelete
  6. pdn muka die !!

    kahkahkah !

    ReplyDelete
  7. elok la buang sampah masyarakat camtu..hihi

    ReplyDelete
  8. org camtu patut kene buang negara.. suka mporak perandakan negara.. suka buat ikut suka dia je.. x fikir sensitiviti rakyat..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bahasa Bidayuh Serian Sarawak

Bidayuh Serian Punya Bahasa ⇩  • saya ⇨ aku • awak ⇨ amu • cantek/hensem ⇨ timengen/hensem • ya ⇨ aye • jangan ⇨ aba • tiada ⇨ anyap • taknak ⇨ agak • menyampah/geli ⇨ sidod • tahu ⇨ puan • kalau ⇨ wang • berlagak ⇨ sumbong • mana ⇨ gapih • sini ⇨ gatik • sana ⇨ ga-ih • mahu ⇨ irak • sekarang ⇨ itin • budak ⇨ anak inya • muda ⇨ ungod • pukul ⇨ paluk • jatuh⇨ jatuk • baring ⇨ nguleng • kacau ⇨ ngaco • paksa ⇨ maksa • makan⇨ maan • ngegeh ⇨ sundel • kucing ⇨ singau • anjing ⇨ kasung • nanti ⇨ matik • jalan2 ⇨ panu2 • sibuk ⇨ gago *Pelikk kan ? Tpi itulah bahasa kami BIDAYUH SERIAN SARAWAKIANS Copy & Paste. Ejulz sendiri pun x pandai bahasa bidayuh. Hehe. Kalau la mahir semua bahasa. Hehe

Akhirnya tewas 21-27/3/2022

Setelah lebih kurang 2 tahun kita dilanda wabak covid-19, akhirnya ejulz tewas juga. Walaupun telah cuba sedaya upaya melindungi diri dari wabak berkenaan untuk melindungi keluarga, sekelip mata terkena juga. Walaupun tidak tahu dari mana dan bagaimana boleh terkena, tapi kadang-kadang kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling yang sambil lewa. Dan mungkin untuk peringatan diri juga. Kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling? Terlebih dahulu ejulz mohon maaf andai apa yang ejulz katakan akan mengguris hati sahabat2 di sini yang merokok. Tapi inilah kenyataannya. Bukan ejulz melarang atau tidak membenarkan mereka yang merokok untuk merokok. Tapi kalau merokok di tempat yang tidak sepatutnya memang menyusahkan pihak lain lebih-lebih lagi mereka yang tidak merokok. Korang bayangkanlah bagaimana suasana pejabat dimana pekerja merokok di dalam pejabat seperti tidak ada salah langsung. Yang guna vape apatah lagi. Alkisah bermula pada 20 Mac 2022 dimana kakak ejulz yang sepatutnya

Mari belajar bahasa Sarawak -Part 6

Assalamualaikum n selamat pagi.. Wahh!! dah lama rasanya ejulz x buat entri pasal bahasa Sarawak.. Faham x entri Mari belajar bahasa Sarawak yg ejulz dah buat sebelum ni.. kalau x faham jangan malu, jangan segan.. tanya je.. ejulz x makan org pun. heHe Sejak kebelakangan ni, ejulz x sempat nak buat entri sebab sibuk sgt2.. Bila dah sibuk tu, macam2 la reaksi ejulz.. memang kelam kabut laa dibuatnya.. hiHi. So, arini ejulz nak share perkataan kelam kabut dalam bahasa sarawak.. Dalam bahasa sarawak, kelam kabut bermaksud "Kamboh".. KELAM KABUT = KAMBOH Dengan kata lain "Kamboh" ni bermaksud kecoh.. ni pun kira macam "kamboh" jugak laa.. hiHi Diharap semua boleh faham ek.. Kalau x faham @ ada nak tanya, tanya je laa k.. ejulz sedia membantu.. heHe  :)