Skip to main content

Baek punyeee!!!

Tshirt Contest BTO yg cik enna anjurkan telah selamat sampai ke tangan ejulz.. thankz ya cik enna..

ni dia tshirt rasmi group BTO..

seluar yg ejulz order dari Muroh Molek pun dah sampai.. heHe
klik sini jika nak order barang-barang dari Muroh Molek..

simple je seluar tu.. heHe

x sabar nak tunggu hadiah cik imaza pulak.. heHe. klik sini.

p/s: panas betul sehari dua ni.. dah mandi pun masih panas..

Comments

  1. tshirt ngan suar tu utk dijual ke?

    ReplyDelete
  2. hehe...panas sket jek.akak kat sini 45 degre dah ni..sok 50 ntah camner tak tau la..huhu.

    chantik warna merah t-shirt tu

    ReplyDelete
  3. mcm ni lah : utk dilelong.. starting RM599.. haHa

    ReplyDelete
  4. akak LM: ye la kak.. dhoha msti panas lagi.. tu kaler pink laa.. kene cahaya tu yg nampak lain.. peminat jambu maharaja lawak mesti la pink.. haHa

    ReplyDelete
  5. tau x kenapa malaysia panas skang? siler jenguk cni ek!hehehe

    http://bambam-story.blogspot.com/2011/05/punca-malaysia-panas.html

    BTO tuh aper ejulz?kaler pink ek baju tuh???

    ReplyDelete
  6. wah untg lah..byk dapat hadiah..:)

    ReplyDelete
  7. b a m b a m ' s : BTO tu Blogger Tercinta Official group.. :)

    ReplyDelete
  8. Syafiq Rosli : baju n seluar beli laa.. hadiah blm dpt lagi.. haHa

    ReplyDelete
  9. Enna Banana : beli on9.. heHe

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bahasa Bidayuh Serian Sarawak

Bidayuh Serian Punya Bahasa ⇩  • saya ⇨ aku • awak ⇨ amu • cantek/hensem ⇨ timengen/hensem • ya ⇨ aye • jangan ⇨ aba • tiada ⇨ anyap • taknak ⇨ agak • menyampah/geli ⇨ sidod • tahu ⇨ puan • kalau ⇨ wang • berlagak ⇨ sumbong • mana ⇨ gapih • sini ⇨ gatik • sana ⇨ ga-ih • mahu ⇨ irak • sekarang ⇨ itin • budak ⇨ anak inya • muda ⇨ ungod • pukul ⇨ paluk • jatuh⇨ jatuk • baring ⇨ nguleng • kacau ⇨ ngaco • paksa ⇨ maksa • makan⇨ maan • ngegeh ⇨ sundel • kucing ⇨ singau • anjing ⇨ kasung • nanti ⇨ matik • jalan2 ⇨ panu2 • sibuk ⇨ gago *Pelikk kan ? Tpi itulah bahasa kami BIDAYUH SERIAN SARAWAKIANS Copy & Paste. Ejulz sendiri pun x pandai bahasa bidayuh. Hehe. Kalau la mahir semua bahasa. Hehe

Akhirnya tewas 21-27/3/2022

Setelah lebih kurang 2 tahun kita dilanda wabak covid-19, akhirnya ejulz tewas juga. Walaupun telah cuba sedaya upaya melindungi diri dari wabak berkenaan untuk melindungi keluarga, sekelip mata terkena juga. Walaupun tidak tahu dari mana dan bagaimana boleh terkena, tapi kadang-kadang kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling yang sambil lewa. Dan mungkin untuk peringatan diri juga. Kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling? Terlebih dahulu ejulz mohon maaf andai apa yang ejulz katakan akan mengguris hati sahabat2 di sini yang merokok. Tapi inilah kenyataannya. Bukan ejulz melarang atau tidak membenarkan mereka yang merokok untuk merokok. Tapi kalau merokok di tempat yang tidak sepatutnya memang menyusahkan pihak lain lebih-lebih lagi mereka yang tidak merokok. Korang bayangkanlah bagaimana suasana pejabat dimana pekerja merokok di dalam pejabat seperti tidak ada salah langsung. Yang guna vape apatah lagi. Alkisah bermula pada 20 Mac 2022 dimana kakak ejulz yang sepatutnya

Mari belajar bahasa Sarawak -Part 6

Assalamualaikum n selamat pagi.. Wahh!! dah lama rasanya ejulz x buat entri pasal bahasa Sarawak.. Faham x entri Mari belajar bahasa Sarawak yg ejulz dah buat sebelum ni.. kalau x faham jangan malu, jangan segan.. tanya je.. ejulz x makan org pun. heHe Sejak kebelakangan ni, ejulz x sempat nak buat entri sebab sibuk sgt2.. Bila dah sibuk tu, macam2 la reaksi ejulz.. memang kelam kabut laa dibuatnya.. hiHi. So, arini ejulz nak share perkataan kelam kabut dalam bahasa sarawak.. Dalam bahasa sarawak, kelam kabut bermaksud "Kamboh".. KELAM KABUT = KAMBOH Dengan kata lain "Kamboh" ni bermaksud kecoh.. ni pun kira macam "kamboh" jugak laa.. hiHi Diharap semua boleh faham ek.. Kalau x faham @ ada nak tanya, tanya je laa k.. ejulz sedia membantu.. heHe  :)