Skip to main content

Jadi Mr. Mama di hari cuti...

Salam semua..

Hari tu masa blogspot under maintenance, bukan main bising xleh nak update blog.. bila blogspot dah boleh beroperasi seperti sedia kala, bizi laa pulak.. bz jaga anak2 buah kesayangan ejulz.. ni baru 3 orang.. balik raya nanti insyaallah bertambah jadi 5 orang.. huuu.. banyak duit raya kene keluar tu.. huHu..

Terharu pulak dapat surat dari anak2 buah ejulz.. zara n humaira..

SURAT DARI HUMAIRA

SURAT DARI ZARA


Ni laa dia Zara n Humaira..

Ni pulak Furqan n Humaira..

Seb baek si Furqan ni x pandai menulis lagi.. kalau x dah dapat 3 surat la paksu diorang ni. heHe
p/s: awal pagi esok dah nak balik Putrajaya.. mesti rindu kat diorang ni sangat2.. kalau ikutkan hati dah malas nak balik Putrajaya.. nak je berkepit ngan anak2 buah ejulz ni.. heHe. Paksu kesayangan laa katakan.. eheHe

Comments

  1. comelnyer anak-anak buah awk tu...beruntung dapat paksu yang sudi menjaga diorang..cuma jangan paksu membuli diorang udah la yer...hehehehe

    ReplyDelete
  2. ololo . comey nye . sweet gitu ! :)

    paksu , jngn buli lg ye ? hehehe

    ReplyDelete
  3. baru 5 org dah pk duit raya nak bg brape ek.. CB 12 org.. lg pening kot.. mcm mana org lain yg 50 orng..

    omaigoood!hehehe

    ReplyDelete
  4. alahaiii...comeiiinya nak buah...

    kiut miut gitu...

    ReplyDelete
  5. pak sedara kesayangan ni...

    ReplyDelete
  6. asroL : yu buli anak buah yu suruh tulis karangan ek??? koh koh koh

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bahasa Bidayuh Serian Sarawak

Bidayuh Serian Punya Bahasa ⇩  • saya ⇨ aku • awak ⇨ amu • cantek/hensem ⇨ timengen/hensem • ya ⇨ aye • jangan ⇨ aba • tiada ⇨ anyap • taknak ⇨ agak • menyampah/geli ⇨ sidod • tahu ⇨ puan • kalau ⇨ wang • berlagak ⇨ sumbong • mana ⇨ gapih • sini ⇨ gatik • sana ⇨ ga-ih • mahu ⇨ irak • sekarang ⇨ itin • budak ⇨ anak inya • muda ⇨ ungod • pukul ⇨ paluk • jatuh⇨ jatuk • baring ⇨ nguleng • kacau ⇨ ngaco • paksa ⇨ maksa • makan⇨ maan • ngegeh ⇨ sundel • kucing ⇨ singau • anjing ⇨ kasung • nanti ⇨ matik • jalan2 ⇨ panu2 • sibuk ⇨ gago *Pelikk kan ? Tpi itulah bahasa kami BIDAYUH SERIAN SARAWAKIANS Copy & Paste. Ejulz sendiri pun x pandai bahasa bidayuh. Hehe. Kalau la mahir semua bahasa. Hehe

Akhirnya tewas 21-27/3/2022

Setelah lebih kurang 2 tahun kita dilanda wabak covid-19, akhirnya ejulz tewas juga. Walaupun telah cuba sedaya upaya melindungi diri dari wabak berkenaan untuk melindungi keluarga, sekelip mata terkena juga. Walaupun tidak tahu dari mana dan bagaimana boleh terkena, tapi kadang-kadang kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling yang sambil lewa. Dan mungkin untuk peringatan diri juga. Kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling? Terlebih dahulu ejulz mohon maaf andai apa yang ejulz katakan akan mengguris hati sahabat2 di sini yang merokok. Tapi inilah kenyataannya. Bukan ejulz melarang atau tidak membenarkan mereka yang merokok untuk merokok. Tapi kalau merokok di tempat yang tidak sepatutnya memang menyusahkan pihak lain lebih-lebih lagi mereka yang tidak merokok. Korang bayangkanlah bagaimana suasana pejabat dimana pekerja merokok di dalam pejabat seperti tidak ada salah langsung. Yang guna vape apatah lagi. Alkisah bermula pada 20 Mac 2022 dimana kakak ejulz yang sepatutnya

Mari belajar bahasa Sarawak -Part 6

Assalamualaikum n selamat pagi.. Wahh!! dah lama rasanya ejulz x buat entri pasal bahasa Sarawak.. Faham x entri Mari belajar bahasa Sarawak yg ejulz dah buat sebelum ni.. kalau x faham jangan malu, jangan segan.. tanya je.. ejulz x makan org pun. heHe Sejak kebelakangan ni, ejulz x sempat nak buat entri sebab sibuk sgt2.. Bila dah sibuk tu, macam2 la reaksi ejulz.. memang kelam kabut laa dibuatnya.. hiHi. So, arini ejulz nak share perkataan kelam kabut dalam bahasa sarawak.. Dalam bahasa sarawak, kelam kabut bermaksud "Kamboh".. KELAM KABUT = KAMBOH Dengan kata lain "Kamboh" ni bermaksud kecoh.. ni pun kira macam "kamboh" jugak laa.. hiHi Diharap semua boleh faham ek.. Kalau x faham @ ada nak tanya, tanya je laa k.. ejulz sedia membantu.. heHe  :)