Skip to main content

11 MAC 2018


Assalamualaikum dan salam sejahtera buat sahabat2 blogger sekalian.. Arini ejulz ambil stok minyak angin aromaterapi Fresh Care yang customer order.. Tapi sebelum tu sempat jugak ambil 1 trip Uber.. hehe


Dapat la jugak RM5.70.. Syukur..

Lepas tu terus pergi ambil stok. Boleh tahan jugak la jauh tempat ambil stok.. Sejam lebih perjalanan. Kalau ada rakan2 blogger yang gi jalan2 kat Kuching boleh la singgah di Serikin, Bau.. Ramai jugak la pelancong2 suka gi sana..

Selesai ambil stok, on uber lagi.. Mana tau otw balik dapat trip lagi. Hehe


Alhamdulillah, ada jugak la dapat sikit.. Boleh la buat belanja barang2 dapur sikit.. ^_^ Sape2 berminat nak cuba bawa Uber boleh whatsapp ejulz k. 

Sampai rumah terus packing.






Comments

  1. Waa terbaik... sambil2 boleh jana pendapatan

    ReplyDelete
  2. waaaa... memang suka yang fresh care ni. rupanya ada banyak jenis eh..

    ReplyDelete
  3. ejulz klo AD g sana..ejulz jd tour guide AD boleh tak?planning nak kesana..tapi xde ag tour guide

    ReplyDelete
    Replies
    1. ejulz xtau sgt tempat2 menarik kat kuching ni. hehe.. tp kalau nak minta tlg tunjukkan tmpt2 di kuching ni Insyaallah ejulz boleh tolong..

      Delete
  4. Kalau pi Kuching boleh naik uber ejulz je la camni..support member kan

    ReplyDelete
  5. rezeki bawak uber kan. takpe. biar sikit sikit, lama2 jd bukit. aamiinn

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bahasa Bidayuh Serian Sarawak

Bidayuh Serian Punya Bahasa ⇩  • saya ⇨ aku • awak ⇨ amu • cantek/hensem ⇨ timengen/hensem • ya ⇨ aye • jangan ⇨ aba • tiada ⇨ anyap • taknak ⇨ agak • menyampah/geli ⇨ sidod • tahu ⇨ puan • kalau ⇨ wang • berlagak ⇨ sumbong • mana ⇨ gapih • sini ⇨ gatik • sana ⇨ ga-ih • mahu ⇨ irak • sekarang ⇨ itin • budak ⇨ anak inya • muda ⇨ ungod • pukul ⇨ paluk • jatuh⇨ jatuk • baring ⇨ nguleng • kacau ⇨ ngaco • paksa ⇨ maksa • makan⇨ maan • ngegeh ⇨ sundel • kucing ⇨ singau • anjing ⇨ kasung • nanti ⇨ matik • jalan2 ⇨ panu2 • sibuk ⇨ gago *Pelikk kan ? Tpi itulah bahasa kami BIDAYUH SERIAN SARAWAKIANS Copy & Paste. Ejulz sendiri pun x pandai bahasa bidayuh. Hehe. Kalau la mahir semua bahasa. Hehe

Akhirnya tewas 21-27/3/2022

Setelah lebih kurang 2 tahun kita dilanda wabak covid-19, akhirnya ejulz tewas juga. Walaupun telah cuba sedaya upaya melindungi diri dari wabak berkenaan untuk melindungi keluarga, sekelip mata terkena juga. Walaupun tidak tahu dari mana dan bagaimana boleh terkena, tapi kadang-kadang kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling yang sambil lewa. Dan mungkin untuk peringatan diri juga. Kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling? Terlebih dahulu ejulz mohon maaf andai apa yang ejulz katakan akan mengguris hati sahabat2 di sini yang merokok. Tapi inilah kenyataannya. Bukan ejulz melarang atau tidak membenarkan mereka yang merokok untuk merokok. Tapi kalau merokok di tempat yang tidak sepatutnya memang menyusahkan pihak lain lebih-lebih lagi mereka yang tidak merokok. Korang bayangkanlah bagaimana suasana pejabat dimana pekerja merokok di dalam pejabat seperti tidak ada salah langsung. Yang guna vape apatah lagi. Alkisah bermula pada 20 Mac 2022 dimana kakak ejulz yang sepatutnya

Mari belajar bahasa Sarawak -Part 6

Assalamualaikum n selamat pagi.. Wahh!! dah lama rasanya ejulz x buat entri pasal bahasa Sarawak.. Faham x entri Mari belajar bahasa Sarawak yg ejulz dah buat sebelum ni.. kalau x faham jangan malu, jangan segan.. tanya je.. ejulz x makan org pun. heHe Sejak kebelakangan ni, ejulz x sempat nak buat entri sebab sibuk sgt2.. Bila dah sibuk tu, macam2 la reaksi ejulz.. memang kelam kabut laa dibuatnya.. hiHi. So, arini ejulz nak share perkataan kelam kabut dalam bahasa sarawak.. Dalam bahasa sarawak, kelam kabut bermaksud "Kamboh".. KELAM KABUT = KAMBOH Dengan kata lain "Kamboh" ni bermaksud kecoh.. ni pun kira macam "kamboh" jugak laa.. hiHi Diharap semua boleh faham ek.. Kalau x faham @ ada nak tanya, tanya je laa k.. ejulz sedia membantu.. heHe  :)