Skip to main content

Kenangan ambil keputusan SPM

Geng Pagi Hot (Hot.fm) mengetengahkan tajuk kenangan ambil keputusan SPM pagi ni. Yer la kan arini keputusan adik2 yang ambil SPM tahun lepas dah keluar. Selamat berjaya kepada adik2 yang ambil keputusan arini k.. Kalau keputusan x berapa cemerlang xpa, teruskan usaha.

Ok, nak cerita pasal kenangan ambil keputusan SPM. Dulu ejulz ambil keputusan bersama kawan2. Naik bas. Memang neves la kan. Haha.. Ada seorang sahabat ejulz ni memang top student. Jalan bersama dengan dia. Otw nak ke dewan masa nak ambil keputusan, terserempak dgn beberapa orang cikgu. Semua ucapkan tahniah kepada sahabat ejulz tu. Ejulz kat sebelah dah down dah. Mana tak nye xde cikgu ucap tahniah.. dalam hati memang keputusan teruk sangat la.. :(  

Sampai je dalam dewan beratur ambil keputusan. Memang sejuk memanjang. Hahaa.. Alhamdulillah keputusan xde la teruk dan xde la cemerlang sangat.. biasa2 je. Kredit semua. Bila dah dapat keputusan, ejulz dan kawan2 nak jumpa semua cikgu kitorang.. Nak berterima kasih dan halalkan segala ilmu dan makan minum.. Bila jumpa seorang cikgu matematik ni, dia ucap tahniah kepada sahabat ejulz yg cemerlang tadi sambil bagi RM10.. Masa tu RM10 dah kira bernilai ape. Beli barang penuh 1 troli. Hahaa.. tanpa rasa segan silu ejulz tanya kat cikgu tu,"Saya xda ker cikgu?".. hahaa.. Cikgu tanya ejulz dapat berapa.. Ejulz jawab la A sambil tunjuk slip keputusan.. hahaa. Ejulz ni pemalu masa kat sekolah dulu.. memang x disangka la soalan tu terkeluar dari mulut ejulz masa tu. Hehee..

Jom dengar hot.fm


Comments

  1. Adoi.. mengimbau kenangan ini.. Kikiki..

    ReplyDelete
  2. Tahniah Ejulz walau berapa pun keputusan awak dapat. Saya pun ucap tahniah kat diri sendiri jugak ni..

    ReplyDelete
  3. saya ambil result SPM pada tahun 2004..dah 14 tahun berlalu..

    ReplyDelete
  4. hehehehe
    cikgu bagi tak RM10 lepas minta tu?

    ReplyDelete
  5. cuak kannnn dalam dewean nak terima result! haha. azah sebelum ke sekolah amik rsult, awal2 dah check online so takde la cuak mana. memang g g dah terus nangis leee. hehe

    ReplyDelete
  6. fuhhhh bestnya dapat hadiah dari cikgu

    ReplyDelete
  7. hahaha tak igt dah mse spm dlu cmner..result cukup cukup makan je..hahahah

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bahasa Bidayuh Serian Sarawak

Bidayuh Serian Punya Bahasa ⇩  • saya ⇨ aku • awak ⇨ amu • cantek/hensem ⇨ timengen/hensem • ya ⇨ aye • jangan ⇨ aba • tiada ⇨ anyap • taknak ⇨ agak • menyampah/geli ⇨ sidod • tahu ⇨ puan • kalau ⇨ wang • berlagak ⇨ sumbong • mana ⇨ gapih • sini ⇨ gatik • sana ⇨ ga-ih • mahu ⇨ irak • sekarang ⇨ itin • budak ⇨ anak inya • muda ⇨ ungod • pukul ⇨ paluk • jatuh⇨ jatuk • baring ⇨ nguleng • kacau ⇨ ngaco • paksa ⇨ maksa • makan⇨ maan • ngegeh ⇨ sundel • kucing ⇨ singau • anjing ⇨ kasung • nanti ⇨ matik • jalan2 ⇨ panu2 • sibuk ⇨ gago *Pelikk kan ? Tpi itulah bahasa kami BIDAYUH SERIAN SARAWAKIANS Copy & Paste. Ejulz sendiri pun x pandai bahasa bidayuh. Hehe. Kalau la mahir semua bahasa. Hehe

Akhirnya tewas 21-27/3/2022

Setelah lebih kurang 2 tahun kita dilanda wabak covid-19, akhirnya ejulz tewas juga. Walaupun telah cuba sedaya upaya melindungi diri dari wabak berkenaan untuk melindungi keluarga, sekelip mata terkena juga. Walaupun tidak tahu dari mana dan bagaimana boleh terkena, tapi kadang-kadang kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling yang sambil lewa. Dan mungkin untuk peringatan diri juga. Kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling? Terlebih dahulu ejulz mohon maaf andai apa yang ejulz katakan akan mengguris hati sahabat2 di sini yang merokok. Tapi inilah kenyataannya. Bukan ejulz melarang atau tidak membenarkan mereka yang merokok untuk merokok. Tapi kalau merokok di tempat yang tidak sepatutnya memang menyusahkan pihak lain lebih-lebih lagi mereka yang tidak merokok. Korang bayangkanlah bagaimana suasana pejabat dimana pekerja merokok di dalam pejabat seperti tidak ada salah langsung. Yang guna vape apatah lagi. Alkisah bermula pada 20 Mac 2022 dimana kakak ejulz yang sepatutnya

Mari belajar bahasa Sarawak -Part 6

Assalamualaikum n selamat pagi.. Wahh!! dah lama rasanya ejulz x buat entri pasal bahasa Sarawak.. Faham x entri Mari belajar bahasa Sarawak yg ejulz dah buat sebelum ni.. kalau x faham jangan malu, jangan segan.. tanya je.. ejulz x makan org pun. heHe Sejak kebelakangan ni, ejulz x sempat nak buat entri sebab sibuk sgt2.. Bila dah sibuk tu, macam2 la reaksi ejulz.. memang kelam kabut laa dibuatnya.. hiHi. So, arini ejulz nak share perkataan kelam kabut dalam bahasa sarawak.. Dalam bahasa sarawak, kelam kabut bermaksud "Kamboh".. KELAM KABUT = KAMBOH Dengan kata lain "Kamboh" ni bermaksud kecoh.. ni pun kira macam "kamboh" jugak laa.. hiHi Diharap semua boleh faham ek.. Kalau x faham @ ada nak tanya, tanya je laa k.. ejulz sedia membantu.. heHe  :)