Skip to main content

Doakan untuknya

Assalamuailaikum kawan2 sekalian. Utk pengetahuan anak saya menhidapi penyakit leukiemia pada bulan 8 tahun lepas. Anak sy telah jalani treatment sehingga kini. 
Semasa bulan febuari lepas anak sy ada kesan sampingan Chemotherapy yg menjejaskan otak anak sy.. skarang anak sy tak boleh melakukan activiti harian seperti berjalan,bercakap dan mkn dan minum. 

Esok 28 mac 2018 anak sy akan jalani operation biopsy otak..

Sy BUKAN MINTA BANTUAN KEWANGAN.. sy nak minta bantuan kawan2 utk berdoa utk anak sy.  Tolong selitkan doa selepas solat kawan2 untuk doakan anak saya RIFQI ABSYAR BIN FAIRUL RAFIQ  untuk sihat semula dan boleh membesar seperti kanak2 yang lain.. terima kasih .  Hanya Allah sahaja dpt balas jasa kawan2 sekalian.

-------------------------------------------------------------

Dapat pesanan whatsapp dari bekas pegawai ejulz kat pejabat lama.. Pagi ni anaknya akan menjalani pembedahan. Mohon sahabat2 blogger semua mendoakan agar anaknya cepat sembuh..




Semoga Rifqi cepat sembuh..






Comments

  1. kesiannya rifqi, semoga keluarga tabah hadapi ujian ni

    ReplyDelete
  2. Moga diberi kesembuhan..Insyaallah marilah doa bersama sama

    ReplyDelete
  3. Allahu... Semoga Allah meringankan kesakitan yang ditanggung oleh anak ini. Semoga cepat sembuh ye sayang...

    ReplyDelete
  4. Kesiannya. Semoga diberi kesembuhan adik.

    ReplyDelete
  5. semoga Allah permudahkan urusan keluarga rifqi, rifqi juga cepat sembuh, dan Allah beri kekuatan dan kesabaran kepada mereka semua.. Amin Amin in shaa Allah..

    ReplyDelete
  6. moga Allah permudahkan dan berikan kesihatan pada adik ni

    ReplyDelete
  7. Moga Allah permudahkan urusan keluarga adik ini dan berikan kesihatan yang baik buat adik ini..

    ReplyDelete
  8. semoga dipermudahkan urusan keluarga adik ini dansemoga adik ini cepat sembuh..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bahasa Bidayuh Serian Sarawak

Bidayuh Serian Punya Bahasa ⇩  • saya ⇨ aku • awak ⇨ amu • cantek/hensem ⇨ timengen/hensem • ya ⇨ aye • jangan ⇨ aba • tiada ⇨ anyap • taknak ⇨ agak • menyampah/geli ⇨ sidod • tahu ⇨ puan • kalau ⇨ wang • berlagak ⇨ sumbong • mana ⇨ gapih • sini ⇨ gatik • sana ⇨ ga-ih • mahu ⇨ irak • sekarang ⇨ itin • budak ⇨ anak inya • muda ⇨ ungod • pukul ⇨ paluk • jatuh⇨ jatuk • baring ⇨ nguleng • kacau ⇨ ngaco • paksa ⇨ maksa • makan⇨ maan • ngegeh ⇨ sundel • kucing ⇨ singau • anjing ⇨ kasung • nanti ⇨ matik • jalan2 ⇨ panu2 • sibuk ⇨ gago *Pelikk kan ? Tpi itulah bahasa kami BIDAYUH SERIAN SARAWAKIANS Copy & Paste. Ejulz sendiri pun x pandai bahasa bidayuh. Hehe. Kalau la mahir semua bahasa. Hehe

Akhirnya tewas 21-27/3/2022

Setelah lebih kurang 2 tahun kita dilanda wabak covid-19, akhirnya ejulz tewas juga. Walaupun telah cuba sedaya upaya melindungi diri dari wabak berkenaan untuk melindungi keluarga, sekelip mata terkena juga. Walaupun tidak tahu dari mana dan bagaimana boleh terkena, tapi kadang-kadang kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling yang sambil lewa. Dan mungkin untuk peringatan diri juga. Kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling? Terlebih dahulu ejulz mohon maaf andai apa yang ejulz katakan akan mengguris hati sahabat2 di sini yang merokok. Tapi inilah kenyataannya. Bukan ejulz melarang atau tidak membenarkan mereka yang merokok untuk merokok. Tapi kalau merokok di tempat yang tidak sepatutnya memang menyusahkan pihak lain lebih-lebih lagi mereka yang tidak merokok. Korang bayangkanlah bagaimana suasana pejabat dimana pekerja merokok di dalam pejabat seperti tidak ada salah langsung. Yang guna vape apatah lagi. Alkisah bermula pada 20 Mac 2022 dimana kakak ejulz yang sepatutnya

Mari belajar bahasa Sarawak -Part 6

Assalamualaikum n selamat pagi.. Wahh!! dah lama rasanya ejulz x buat entri pasal bahasa Sarawak.. Faham x entri Mari belajar bahasa Sarawak yg ejulz dah buat sebelum ni.. kalau x faham jangan malu, jangan segan.. tanya je.. ejulz x makan org pun. heHe Sejak kebelakangan ni, ejulz x sempat nak buat entri sebab sibuk sgt2.. Bila dah sibuk tu, macam2 la reaksi ejulz.. memang kelam kabut laa dibuatnya.. hiHi. So, arini ejulz nak share perkataan kelam kabut dalam bahasa sarawak.. Dalam bahasa sarawak, kelam kabut bermaksud "Kamboh".. KELAM KABUT = KAMBOH Dengan kata lain "Kamboh" ni bermaksud kecoh.. ni pun kira macam "kamboh" jugak laa.. hiHi Diharap semua boleh faham ek.. Kalau x faham @ ada nak tanya, tanya je laa k.. ejulz sedia membantu.. heHe  :)