Iklan

My BloggerMy Blogger My Blogger My Blogger My Blogger My Blogger My Blogger

Monday, 10 September 2018

Air tangan untuk keluarga

Alhamdulillah.. Berjaya juga akhirnya buat sambal kacang ikan gunting.. 😊 Hasil tunjuk ajar wife jugak..


Makan bersama2 keluarga kakak yang datang dari Sibu sebelum balik esok..

Cara buat mudah je. Ejulz goreng kacang terlebih dahulu. Lepas goreng kacang ejulz goreng ikan gunting. Kemudian asingkan minyak sebab nak guna sedikit minyak je untuk tumis cili boh, sedikit sos dan gula secukup rasa. Gaul sehingga kelihatan pekat. Lepas tu masukkan kacang dan ikan. Gaul sehingga sebati. Siap. 😊



23 comments:

  1. ikan gunting tu ikan apa ya? macam ikan bilis?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau kat sini panggil ikan empirang. tp guna ikan lain pun ok. panggil ikan gunting sbb ikan tu digunting sebelum dikeringkan.. hehe

      Delete
  2. tak pernah rasa,, selalu kalau masak apa2 dengan sambal ni mesti sedap.. teringin lah nak cuba

    ReplyDelete
  3. Nampak sedap, rajin memasak.
    Salam Maal Hijrah 1440

    ReplyDelete
  4. ikan gunting? first time dengar ni hehehe. btw, gambar besar sangat ejulz. ce tukar kepada original size :)

    ReplyDelete
  5. Ikan gunting kdirik dh nyaman, tambah gik disambal pergghh nyaman bganda2. Gud job ejulz

    ReplyDelete
  6. Woww, ikan guntinggg...pestime dengor.....kenapa gambo last tu besar betull., kasik adjust ler..hahaa..saja je buat orang terliur kannn~

    ReplyDelete
  7. Suka sambal macam nie.. memang makan bertambah.. tapi first time dengar ikan gunting..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ikan gunting tu maksudnya ikan yg digunting.. hehe

      Delete
  8. tak pernah dengar ikan gunting.hehehe

    ReplyDelete
  9. haah lah ikan gunting tu apa ya ?

    ReplyDelete
  10. Wahh...makan dengan nasi putih pon dah boleh bertambah2 ni...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...