Wednesday 19 September 2018

AMANAH


"Jangan sesekali memandang rendah pada AMANAH yang diberikan. Sesungguhnya AMANAH adalah sesuatu yang amat berat untuk dipikul.."


Sebagai contoh, ketua kita memberi amanah supaya tidak mendedahkan password emel beliau kepada orang lain. Sekiranya rakan sekerja meminta password berkenaan, adalah menjadi tanggungjawab kita untuk tidak mendedahkannya melainkan dengan arahan ketua kita sendiri.

Ejulz rasa ini adalah perkara yang perlu difahami oleh semua orang. Namun ada juga yang masih tidak memahami perkara yang semudah ini. 

Back to basic.. Sekecil mana pun amanah yang diberikan harus dijaga dengan sebaiknya.. Letakkan diri pada orang yang diberikan amanah.. Barulah kita faham situasi berkenaan..





 

15 comments:

  1. Singgah pagi....
    Amanah ini bukan sahaja sesama manusia kan..
    Dgn Allah pun kita ada amanah yg kena pegang dan laksanakan :)

    ReplyDelete
  2. betul tu...kena amanah dlm apa jua yg kita lakukan

    ReplyDelete
  3. betoi tu..amanah la paling berat sekali tau..

    ReplyDelete
  4. Betul...penerima amanah,berat dan besar tanggungjawabnya.

    ReplyDelete
  5. benda berkaitan amanah tok, bukan hanya antara kita dengan manusia, tapi dengan Allah juak ya..jadi hati2 dalam menjaga amanah..

    ReplyDelete
  6. Yee betul tu, lagi-lagi amanah harta abaj yatim, jangan di buat main..
    Sama-sama kita beringat..

    ReplyDelete
  7. Auk, bena yea, mun dh diamanahkan sesuatu kepada kita, harus kita pegang teguh sb mun dilepaskan kelak ssh org mau pcaya ngan kita agik

    ReplyDelete

Cepatnya Masa Berlalu

Assalamualaikum dan salam sejahtera buat sahabat2 blogger ejulz... Harap semuanya dalam keadaan sihat.. Tak berasa hampir 4 bulan tak update...