Skip to main content

CONTEST:SAYA SUKA!

Makseh Ein sudi tag kamek.. :)

ok, arini ejulz nak join contest yg Ein tag, yg dianjurkan oleh Fatanah..


Gambar yg dipertaruhkan adalah:

-
--
---
----
-----
------
-------
--------
-----
----
---
--
-
---
----
-----
------
-------
--------
---------
--------
-------
------
-----
----
---
--
-
--
-
-
-
-
-
Haa.. Tu diaaa.. hobi ejulz di masa lapang.. BOLING!!!
HUhu.. best main boling.. Antara pencapaian yg paling tinggi ejulz pernah dapat adalah dpt tempat yg ke-3 masa pertandingan boling di ofis ejulz.. heHe. nk bukti? tu diaa.. heHe


Kadang2 karoke pun layan jugak.. tapi xde gambar laa.. huHu.. wpun suara sumbang tp on je laa.. hiHi

Aktiviti wajib ejulz aka aktiviti mingguan adalah FUTSAL!!!

tEam ejulz masuk Liga Super Futsal  KBS - Putrajaya.. Harap kitorang berjaya!! Chayokk!!



Syarat-syarat:

1:follow blog fatanah.. [doNe]

2:hendaklah menggunakan gambar sendiri(gambar sorang@ramai-ramai pun tak pe) [doNe]


3:contest ''saya suka'' ni sebenarnye lebih menjurus kepada hobi,contohnye karoeke,main boling,joging,memasak dan etc..jadi gambar tersebut perlu ada gambar korang sendiri dan aktiviti yang korang lakukan [doNe]


4:letakkan banner di atas di blog korang,dan korang perlu buat satu entry pendek tentang korang dan hobi korang [doNe]
5:tag 4 orang blogger yang lain [doNe]

kali ni nak tag;

Bee

Bro_Monday

Nur Liyana

ChocoChoky





TARIKH TUTUP:30 MAC 2011

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bahasa Bidayuh Serian Sarawak

Bidayuh Serian Punya Bahasa ⇩  • saya ⇨ aku • awak ⇨ amu • cantek/hensem ⇨ timengen/hensem • ya ⇨ aye • jangan ⇨ aba • tiada ⇨ anyap • taknak ⇨ agak • menyampah/geli ⇨ sidod • tahu ⇨ puan • kalau ⇨ wang • berlagak ⇨ sumbong • mana ⇨ gapih • sini ⇨ gatik • sana ⇨ ga-ih • mahu ⇨ irak • sekarang ⇨ itin • budak ⇨ anak inya • muda ⇨ ungod • pukul ⇨ paluk • jatuh⇨ jatuk • baring ⇨ nguleng • kacau ⇨ ngaco • paksa ⇨ maksa • makan⇨ maan • ngegeh ⇨ sundel • kucing ⇨ singau • anjing ⇨ kasung • nanti ⇨ matik • jalan2 ⇨ panu2 • sibuk ⇨ gago *Pelikk kan ? Tpi itulah bahasa kami BIDAYUH SERIAN SARAWAKIANS Copy & Paste. Ejulz sendiri pun x pandai bahasa bidayuh. Hehe. Kalau la mahir semua bahasa. Hehe

Akhirnya tewas 21-27/3/2022

Setelah lebih kurang 2 tahun kita dilanda wabak covid-19, akhirnya ejulz tewas juga. Walaupun telah cuba sedaya upaya melindungi diri dari wabak berkenaan untuk melindungi keluarga, sekelip mata terkena juga. Walaupun tidak tahu dari mana dan bagaimana boleh terkena, tapi kadang-kadang kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling yang sambil lewa. Dan mungkin untuk peringatan diri juga. Kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling? Terlebih dahulu ejulz mohon maaf andai apa yang ejulz katakan akan mengguris hati sahabat2 di sini yang merokok. Tapi inilah kenyataannya. Bukan ejulz melarang atau tidak membenarkan mereka yang merokok untuk merokok. Tapi kalau merokok di tempat yang tidak sepatutnya memang menyusahkan pihak lain lebih-lebih lagi mereka yang tidak merokok. Korang bayangkanlah bagaimana suasana pejabat dimana pekerja merokok di dalam pejabat seperti tidak ada salah langsung. Yang guna vape apatah lagi. Alkisah bermula pada 20 Mac 2022 dimana kakak ejulz yang sepatutnya

Mari belajar bahasa Sarawak -Part 6

Assalamualaikum n selamat pagi.. Wahh!! dah lama rasanya ejulz x buat entri pasal bahasa Sarawak.. Faham x entri Mari belajar bahasa Sarawak yg ejulz dah buat sebelum ni.. kalau x faham jangan malu, jangan segan.. tanya je.. ejulz x makan org pun. heHe Sejak kebelakangan ni, ejulz x sempat nak buat entri sebab sibuk sgt2.. Bila dah sibuk tu, macam2 la reaksi ejulz.. memang kelam kabut laa dibuatnya.. hiHi. So, arini ejulz nak share perkataan kelam kabut dalam bahasa sarawak.. Dalam bahasa sarawak, kelam kabut bermaksud "Kamboh".. KELAM KABUT = KAMBOH Dengan kata lain "Kamboh" ni bermaksud kecoh.. ni pun kira macam "kamboh" jugak laa.. hiHi Diharap semua boleh faham ek.. Kalau x faham @ ada nak tanya, tanya je laa k.. ejulz sedia membantu.. heHe  :)