Skip to main content

Tetiba je teringat mak ayah kat kampung..

Tetiba je rasa nak nangis bila teringat mak ayah kat kampung.. Tambah2 lagi sambil layan lagu kat blog ni.. sedey!! Dalam keadaan sakit lepas eksiden ni, semakin bertambah2 ingatan kat kampung.. Ingatkan mak ayah.. Kalau diorang tau ejulz eksiden ni mesti diorang risau.. Ejulz xnak diorang risau.. Biar laa diorang x tau. Walaupun ejulz bukanlah anak yg suka bermanja2, tapi terasa sepi bila dalam keadaan sakit macam ni.. Kalau dulu, sakit je mesti mendapat layanan istimewa dari mak dan ayah.

Ejulz seorang yg suka berdikari.. Sejak form 1 lagi ejulz belajar hidup berdikari.. Duk sekolah berasrama penuh sampai form3.. Form 4 n 5 pun duk sekolah asrama sekolah teknik.. Ejulz x suka nak susahkan mak ayah ejulz.. Tapi kalau sakit kat sekolah terpaksa dibawa balik kat rumah n cuti.. Masa cuti sakit tu laa rasa istimewa sangat wpun dalam hati xnak susahkan mak dan ayah..

Dan sekarang dah bekerja dan duduk jauh dari diorang.. Bila dah terkene sakit camni, rindu sangat kat diorang.. Walaupun ada kawan2 yang ambil berat dan membantu ejulz di masa susah camni, masih rindu kat diorang jugak.. Terima kasih la kawan2 yg sudi membantu ejulz di masa susah.. Jasa kalian semua hanya Allah yg dapat membalasnya..

Mak... Ayah... Ejulz rindu sangat.. Rindu.. );


Comments

  1. eksiden ker??!! lor.. patut lar lama x nmpk.. hurmmm..kalau CB.. wpon susah sgt kiter..ttp nak bg tahu parents.. sbb tuh jd penawar kalau kita sakit.. nnt dia doakan kuta cepat chat.. :)

    get well soonn!

    ReplyDelete
  2. waaaa..kamek pun windu kat mak bapak mek.... :( papun semoga cepat sembuh k ...

    ReplyDelete
  3. hopefully everything gone be okes.
    jgn sedih2 dan homesick tau =D

    ReplyDelete
  4. aduh!!nie kalau mak ayah baca nie..meruntun hati diorg!!!!

    sbp???sama la!!!!kat ne?

    ReplyDelete
  5. b a m b a m ' s: betul tu.. tp ejulz xnak susahkan hati diorang.. kalau diorang tau mesti risau..

    ReplyDelete
  6. Liyana: tu la pasal.. mesti diorang susah ati kalau tau..

    ReplyDelete
  7. Sian ejulz . Semoga cepat sembuh kay (:

    ReplyDelete
  8. Semoga ada kifarah dosa..jum balik..Now everyone can fly..^^

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bahasa Bidayuh Serian Sarawak

Bidayuh Serian Punya Bahasa ⇩  • saya ⇨ aku • awak ⇨ amu • cantek/hensem ⇨ timengen/hensem • ya ⇨ aye • jangan ⇨ aba • tiada ⇨ anyap • taknak ⇨ agak • menyampah/geli ⇨ sidod • tahu ⇨ puan • kalau ⇨ wang • berlagak ⇨ sumbong • mana ⇨ gapih • sini ⇨ gatik • sana ⇨ ga-ih • mahu ⇨ irak • sekarang ⇨ itin • budak ⇨ anak inya • muda ⇨ ungod • pukul ⇨ paluk • jatuh⇨ jatuk • baring ⇨ nguleng • kacau ⇨ ngaco • paksa ⇨ maksa • makan⇨ maan • ngegeh ⇨ sundel • kucing ⇨ singau • anjing ⇨ kasung • nanti ⇨ matik • jalan2 ⇨ panu2 • sibuk ⇨ gago *Pelikk kan ? Tpi itulah bahasa kami BIDAYUH SERIAN SARAWAKIANS Copy & Paste. Ejulz sendiri pun x pandai bahasa bidayuh. Hehe. Kalau la mahir semua bahasa. Hehe

Akhirnya tewas 21-27/3/2022

Setelah lebih kurang 2 tahun kita dilanda wabak covid-19, akhirnya ejulz tewas juga. Walaupun telah cuba sedaya upaya melindungi diri dari wabak berkenaan untuk melindungi keluarga, sekelip mata terkena juga. Walaupun tidak tahu dari mana dan bagaimana boleh terkena, tapi kadang-kadang kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling yang sambil lewa. Dan mungkin untuk peringatan diri juga. Kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling? Terlebih dahulu ejulz mohon maaf andai apa yang ejulz katakan akan mengguris hati sahabat2 di sini yang merokok. Tapi inilah kenyataannya. Bukan ejulz melarang atau tidak membenarkan mereka yang merokok untuk merokok. Tapi kalau merokok di tempat yang tidak sepatutnya memang menyusahkan pihak lain lebih-lebih lagi mereka yang tidak merokok. Korang bayangkanlah bagaimana suasana pejabat dimana pekerja merokok di dalam pejabat seperti tidak ada salah langsung. Yang guna vape apatah lagi. Alkisah bermula pada 20 Mac 2022 dimana kakak ejulz yang sepatutnya

Mari belajar bahasa Sarawak -Part 6

Assalamualaikum n selamat pagi.. Wahh!! dah lama rasanya ejulz x buat entri pasal bahasa Sarawak.. Faham x entri Mari belajar bahasa Sarawak yg ejulz dah buat sebelum ni.. kalau x faham jangan malu, jangan segan.. tanya je.. ejulz x makan org pun. heHe Sejak kebelakangan ni, ejulz x sempat nak buat entri sebab sibuk sgt2.. Bila dah sibuk tu, macam2 la reaksi ejulz.. memang kelam kabut laa dibuatnya.. hiHi. So, arini ejulz nak share perkataan kelam kabut dalam bahasa sarawak.. Dalam bahasa sarawak, kelam kabut bermaksud "Kamboh".. KELAM KABUT = KAMBOH Dengan kata lain "Kamboh" ni bermaksud kecoh.. ni pun kira macam "kamboh" jugak laa.. hiHi Diharap semua boleh faham ek.. Kalau x faham @ ada nak tanya, tanya je laa k.. ejulz sedia membantu.. heHe  :)