Skip to main content

Follower bertuah!! no.285

Assalamualaikum..

Nombor yang ditunggu2 akhirnya sampai jugak.. 285?? Nape nombor tu special sgt?
cuba teka.. cuba teka.. heHe

Sebenarnya 285 tu sempena bday ejulz 28 Mei 198*.. heHe

Follower ejulz yg ke 285 adalah..
jeng.. jeng.. jeng..
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

iz @ aako89




p/s: Kepada Izz.. kalau nak hadiah, emelkan Nama, Alamat n No h/phone kat emel ni k.. asrul_harfan@hotmail.com

Tahniah ek.. :)

Comments

  1. wa,x pasal2..rezeki ni..hehe..mekasih ya Afan..

    ReplyDelete
  2. wahh tahniah dpt follower nmbr kesukaan ejulz..tp,bila nak bg sis hadiah dr ejulz lak ni?

    ReplyDelete
  3. walaweiii...mmbe baek aku ni..thniah bro..brtuah ko ye..huhu

    ReplyDelete
  4. ala...nk jg...pe2 pown thniah la k

    ReplyDelete
  5. wahhhh...dpt hadiah !!!!
    nk jugak...

    kalau rajin view blog sambil dgr2 lagu kat sini , dapt tak hadiah???

    huhuh
    nk hadiah nk hadiah nk hadiah!!!
    sadis kan???


    hahah jemput ke blog yana
    !!!

    ReplyDelete
  6. *datang tiba2 sbab t'tarik ngn num ye (my bday oso bah)* syok la! rugi follow awal2 blog kamoo.. hahak

    ReplyDelete
  7. ececece..apa hadiah tek? mok tengokkkkkkk...;)

    ReplyDelete
  8. iz @ aako89 : memang dh niat awal nak bagi adiah kat follower ke 285 bro.. hiHi.. x dpt lagi emel bro.. :)

    ReplyDelete
  9. sis LM: heHe.. my bday heHe.. insyaallah, kalau ada rezeki lebih.. :)

    ReplyDelete
  10. ~ch@wi~ : memang luck si iz tu.. sebab dh niat awal nk bagi kat follower ke 285.. heHe

    ReplyDelete
  11. fizah: alala.. nk jugak? heHe :P

    ReplyDelete
  12. Yana: insyaallah, kalau ada rezeki lebih ada la tu.. So, doakan lah ejulz dpt rezeki lbh. boleh bagi yana hadiah.. heHe..

    ReplyDelete
  13. bambam's: ermmm.. bia la rahsia.. heHe :P

    ReplyDelete
  14. Adhira: ya laa.. kita sm bday owh.. haHa.. leb smbut sm2 klk.. hehe

    ReplyDelete
  15. Bee: blm beli gik.. pa suggest kitak?

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bahasa Bidayuh Serian Sarawak

Bidayuh Serian Punya Bahasa ⇩  • saya ⇨ aku • awak ⇨ amu • cantek/hensem ⇨ timengen/hensem • ya ⇨ aye • jangan ⇨ aba • tiada ⇨ anyap • taknak ⇨ agak • menyampah/geli ⇨ sidod • tahu ⇨ puan • kalau ⇨ wang • berlagak ⇨ sumbong • mana ⇨ gapih • sini ⇨ gatik • sana ⇨ ga-ih • mahu ⇨ irak • sekarang ⇨ itin • budak ⇨ anak inya • muda ⇨ ungod • pukul ⇨ paluk • jatuh⇨ jatuk • baring ⇨ nguleng • kacau ⇨ ngaco • paksa ⇨ maksa • makan⇨ maan • ngegeh ⇨ sundel • kucing ⇨ singau • anjing ⇨ kasung • nanti ⇨ matik • jalan2 ⇨ panu2 • sibuk ⇨ gago *Pelikk kan ? Tpi itulah bahasa kami BIDAYUH SERIAN SARAWAKIANS Copy & Paste. Ejulz sendiri pun x pandai bahasa bidayuh. Hehe. Kalau la mahir semua bahasa. Hehe

Akhirnya tewas 21-27/3/2022

Setelah lebih kurang 2 tahun kita dilanda wabak covid-19, akhirnya ejulz tewas juga. Walaupun telah cuba sedaya upaya melindungi diri dari wabak berkenaan untuk melindungi keluarga, sekelip mata terkena juga. Walaupun tidak tahu dari mana dan bagaimana boleh terkena, tapi kadang-kadang kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling yang sambil lewa. Dan mungkin untuk peringatan diri juga. Kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling? Terlebih dahulu ejulz mohon maaf andai apa yang ejulz katakan akan mengguris hati sahabat2 di sini yang merokok. Tapi inilah kenyataannya. Bukan ejulz melarang atau tidak membenarkan mereka yang merokok untuk merokok. Tapi kalau merokok di tempat yang tidak sepatutnya memang menyusahkan pihak lain lebih-lebih lagi mereka yang tidak merokok. Korang bayangkanlah bagaimana suasana pejabat dimana pekerja merokok di dalam pejabat seperti tidak ada salah langsung. Yang guna vape apatah lagi. Alkisah bermula pada 20 Mac 2022 dimana kakak ejulz yang sepatutnya

Mari belajar bahasa Sarawak -Part 6

Assalamualaikum n selamat pagi.. Wahh!! dah lama rasanya ejulz x buat entri pasal bahasa Sarawak.. Faham x entri Mari belajar bahasa Sarawak yg ejulz dah buat sebelum ni.. kalau x faham jangan malu, jangan segan.. tanya je.. ejulz x makan org pun. heHe Sejak kebelakangan ni, ejulz x sempat nak buat entri sebab sibuk sgt2.. Bila dah sibuk tu, macam2 la reaksi ejulz.. memang kelam kabut laa dibuatnya.. hiHi. So, arini ejulz nak share perkataan kelam kabut dalam bahasa sarawak.. Dalam bahasa sarawak, kelam kabut bermaksud "Kamboh".. KELAM KABUT = KAMBOH Dengan kata lain "Kamboh" ni bermaksud kecoh.. ni pun kira macam "kamboh" jugak laa.. hiHi Diharap semua boleh faham ek.. Kalau x faham @ ada nak tanya, tanya je laa k.. ejulz sedia membantu.. heHe  :)