Skip to main content

Malang memang x berbau.. Jatuh Motor lagi!!

Salam. Arini 14 Mac 2011.. Ejulz jatuh motor lagi. huahua.. sedih tgk motor xleh nak jalan lagi.. :(   Semuanya berlaku dalam sekelip mata. Alhamdulillah, x terok sgt..

Terima kasih buat kawan2 yg sudi ziarah n tolong ejulz.. Xde laa rasa kesorangan sgt wpun keluarga nun jauh seberang.. terima kasih banyak2.. Jasa kalian semua xkan ejulz lupa hingga ke akhir hayat.. thankz.

k laa.. x dpt nak taip bnyk2.. nak rest jap.. Kepada anda di luar sana hati2 di jalan raya..

Comments

  1. rest tau ejulz..jgn lupa mkn ubat.luka tu sapu ubat elok2 ok!

    ReplyDelete
  2. laaaa, cmna bleh eksiden nie. Alhmdulillah semuanya selamat. Get well soon...

    ReplyDelete
  3. sis LM: orait.. :) seb baek laa ada kengkawan yg baek hati membantu.. kalau x, xtau la camne hidup kat negeri org ni.. :)

    ReplyDelete
  4. hoho..memang malang tak berbau nie..

    rest jep...semoga cepat sembuh!!!!

    ReplyDelete
  5. uikss..semoga cepat sembuh la...

    ReplyDelete
  6. la,kesian...lain kali hati-hati..gi rehat supaya cepat siaht...

    ReplyDelete
  7. Ila.. tu la pasal.. len kali kene lbh hati2.. tgh rehat lagi ni.. badan masih berdenyut2 laa. sengal badan..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bahasa Bidayuh Serian Sarawak

Bidayuh Serian Punya Bahasa ⇩  • saya ⇨ aku • awak ⇨ amu • cantek/hensem ⇨ timengen/hensem • ya ⇨ aye • jangan ⇨ aba • tiada ⇨ anyap • taknak ⇨ agak • menyampah/geli ⇨ sidod • tahu ⇨ puan • kalau ⇨ wang • berlagak ⇨ sumbong • mana ⇨ gapih • sini ⇨ gatik • sana ⇨ ga-ih • mahu ⇨ irak • sekarang ⇨ itin • budak ⇨ anak inya • muda ⇨ ungod • pukul ⇨ paluk • jatuh⇨ jatuk • baring ⇨ nguleng • kacau ⇨ ngaco • paksa ⇨ maksa • makan⇨ maan • ngegeh ⇨ sundel • kucing ⇨ singau • anjing ⇨ kasung • nanti ⇨ matik • jalan2 ⇨ panu2 • sibuk ⇨ gago *Pelikk kan ? Tpi itulah bahasa kami BIDAYUH SERIAN SARAWAKIANS Copy & Paste. Ejulz sendiri pun x pandai bahasa bidayuh. Hehe. Kalau la mahir semua bahasa. Hehe

Akhirnya tewas 21-27/3/2022

Setelah lebih kurang 2 tahun kita dilanda wabak covid-19, akhirnya ejulz tewas juga. Walaupun telah cuba sedaya upaya melindungi diri dari wabak berkenaan untuk melindungi keluarga, sekelip mata terkena juga. Walaupun tidak tahu dari mana dan bagaimana boleh terkena, tapi kadang-kadang kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling yang sambil lewa. Dan mungkin untuk peringatan diri juga. Kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling? Terlebih dahulu ejulz mohon maaf andai apa yang ejulz katakan akan mengguris hati sahabat2 di sini yang merokok. Tapi inilah kenyataannya. Bukan ejulz melarang atau tidak membenarkan mereka yang merokok untuk merokok. Tapi kalau merokok di tempat yang tidak sepatutnya memang menyusahkan pihak lain lebih-lebih lagi mereka yang tidak merokok. Korang bayangkanlah bagaimana suasana pejabat dimana pekerja merokok di dalam pejabat seperti tidak ada salah langsung. Yang guna vape apatah lagi. Alkisah bermula pada 20 Mac 2022 dimana kakak ejulz yang sepatutnya

Mari belajar bahasa Sarawak -Part 6

Assalamualaikum n selamat pagi.. Wahh!! dah lama rasanya ejulz x buat entri pasal bahasa Sarawak.. Faham x entri Mari belajar bahasa Sarawak yg ejulz dah buat sebelum ni.. kalau x faham jangan malu, jangan segan.. tanya je.. ejulz x makan org pun. heHe Sejak kebelakangan ni, ejulz x sempat nak buat entri sebab sibuk sgt2.. Bila dah sibuk tu, macam2 la reaksi ejulz.. memang kelam kabut laa dibuatnya.. hiHi. So, arini ejulz nak share perkataan kelam kabut dalam bahasa sarawak.. Dalam bahasa sarawak, kelam kabut bermaksud "Kamboh".. KELAM KABUT = KAMBOH Dengan kata lain "Kamboh" ni bermaksud kecoh.. ni pun kira macam "kamboh" jugak laa.. hiHi Diharap semua boleh faham ek.. Kalau x faham @ ada nak tanya, tanya je laa k.. ejulz sedia membantu.. heHe  :)