Skip to main content

1 REJAB JATUH PADA 22 MEI 2012

Salam, Terbaca pasal bulan Rejab kat blog Kak Ieda tadi.. Selamat Menyambut bulan Rejab kepada semua umat Islam d seluruh dunia.. Semoga bulan ini memberi bnyk keberkatan kepada kita.. amin..





Insyaallah, Ejulz nak puasa juga mulai esok..

Nak tau info yg lebih mengenai bulan Rejab ni? Terjah la blog Kak Ieda.. :)

Comments

  1. tak sabar nak tunggu bulan Allah ni :)

    ReplyDelete
  2. Hanamiko Sakura : nak puasa.. :)

    ReplyDelete
  3. sekejap je kan masa tu berlalu. dh nk masuk rejab, pastu syaaban ramadhan

    ReplyDelete
  4. selamat menyambut bulan rejab juga yer ejulz =)

    ReplyDelete
  5. Farhana G.: salam bulan rejab. :)

    ReplyDelete
  6. babycomel: betul tu.. x sabar nak puasa.. :)

    ReplyDelete
  7. ♥ Cik EylaDiLLa ♥: sama gak.. :)

    ReplyDelete
  8. kjap ja dah nak masuk rejab..tak lama nak ramadhan balik.huhu

    ReplyDelete
  9. insya Allah. mudah2ahn kita semua dapat keberkatan dariNya =)

    ReplyDelete
  10. are_lin@yu : x sabar nak puasa kan? hehe

    ReplyDelete
  11. ♥ Cik EylaDiLLa ♥ : :)

    ReplyDelete
  12. Rejab bulan penuh kemuliaan:) jom puasa sunat di bulan rejab:)

    ReplyDelete
  13. Pecinta pink^^ : Insyaallah puasa arini.. :)

    ReplyDelete
  14. salam , boleh tak buat entry apa di sebalik bulan rejab ni..nak tahu lebih lanjut.kalau ada masa lah ya. hikmah di bulan rejab nak tahu ni..

    ReplyDelete
  15. etuza : sy xtau sgt.. sbb tu bg link kak ieda.. dia ada info tu.. hehe

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bahasa Bidayuh Serian Sarawak

Bidayuh Serian Punya Bahasa ⇩  • saya ⇨ aku • awak ⇨ amu • cantek/hensem ⇨ timengen/hensem • ya ⇨ aye • jangan ⇨ aba • tiada ⇨ anyap • taknak ⇨ agak • menyampah/geli ⇨ sidod • tahu ⇨ puan • kalau ⇨ wang • berlagak ⇨ sumbong • mana ⇨ gapih • sini ⇨ gatik • sana ⇨ ga-ih • mahu ⇨ irak • sekarang ⇨ itin • budak ⇨ anak inya • muda ⇨ ungod • pukul ⇨ paluk • jatuh⇨ jatuk • baring ⇨ nguleng • kacau ⇨ ngaco • paksa ⇨ maksa • makan⇨ maan • ngegeh ⇨ sundel • kucing ⇨ singau • anjing ⇨ kasung • nanti ⇨ matik • jalan2 ⇨ panu2 • sibuk ⇨ gago *Pelikk kan ? Tpi itulah bahasa kami BIDAYUH SERIAN SARAWAKIANS Copy & Paste. Ejulz sendiri pun x pandai bahasa bidayuh. Hehe. Kalau la mahir semua bahasa. Hehe

Akhirnya tewas 21-27/3/2022

Setelah lebih kurang 2 tahun kita dilanda wabak covid-19, akhirnya ejulz tewas juga. Walaupun telah cuba sedaya upaya melindungi diri dari wabak berkenaan untuk melindungi keluarga, sekelip mata terkena juga. Walaupun tidak tahu dari mana dan bagaimana boleh terkena, tapi kadang-kadang kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling yang sambil lewa. Dan mungkin untuk peringatan diri juga. Kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling? Terlebih dahulu ejulz mohon maaf andai apa yang ejulz katakan akan mengguris hati sahabat2 di sini yang merokok. Tapi inilah kenyataannya. Bukan ejulz melarang atau tidak membenarkan mereka yang merokok untuk merokok. Tapi kalau merokok di tempat yang tidak sepatutnya memang menyusahkan pihak lain lebih-lebih lagi mereka yang tidak merokok. Korang bayangkanlah bagaimana suasana pejabat dimana pekerja merokok di dalam pejabat seperti tidak ada salah langsung. Yang guna vape apatah lagi. Alkisah bermula pada 20 Mac 2022 dimana kakak ejulz yang sepatutnya

Mari belajar bahasa Sarawak -Part 6

Assalamualaikum n selamat pagi.. Wahh!! dah lama rasanya ejulz x buat entri pasal bahasa Sarawak.. Faham x entri Mari belajar bahasa Sarawak yg ejulz dah buat sebelum ni.. kalau x faham jangan malu, jangan segan.. tanya je.. ejulz x makan org pun. heHe Sejak kebelakangan ni, ejulz x sempat nak buat entri sebab sibuk sgt2.. Bila dah sibuk tu, macam2 la reaksi ejulz.. memang kelam kabut laa dibuatnya.. hiHi. So, arini ejulz nak share perkataan kelam kabut dalam bahasa sarawak.. Dalam bahasa sarawak, kelam kabut bermaksud "Kamboh".. KELAM KABUT = KAMBOH Dengan kata lain "Kamboh" ni bermaksud kecoh.. ni pun kira macam "kamboh" jugak laa.. hiHi Diharap semua boleh faham ek.. Kalau x faham @ ada nak tanya, tanya je laa k.. ejulz sedia membantu.. heHe  :)