Skip to main content

Cute Doodle dari Cik Amal

Baru lepas tgk Semanis Kurma.. Tajuk minggu ni "Di Mana Silapnya".. Ermm.. Rasa takut pulak nak kawen.. hehe.. Tutup cite pasal nak kawen.. Ni nak cite pasal hadiah doodle dari Cik Amal ni.. hehe


Terima kasih yer Cik Amal yg comey sbb sudi bagi doodle yang comey ni.. ^_^ . tengok sini..


G la terjah blog Cik Amal tu ek.. hehe.. g mintak kat dia.. hehe


#Walaupun ia tiada nilai wang ringgit tapi keikhlasan tu yang memberi nilai yang berharga terhadap apa yg kita beri.. ^_^

Comments

  1. hehe . .
    sama sama
    sorry if simple sangat sangat
    tapi kami ikhlas . .
    tengs jugak sebab menerimanya . .

    ReplyDelete
  2. cute! pandei jak cdak tok molah owh..mun kmk jgn araplah..hehe..

    ReplyDelete
  3. setuju dgn kata2 yg akhir tu dik ! .. ;)

    ReplyDelete
  4. RINDOK ATI DPT DUDEL FREE..

    ReplyDelete
  5. kedak ktk juak dudel ya..hehe

    ReplyDelete
  6. org sarawak ke? before this pernah duk sarawak gak tp x reti ckp sarawak.. nice belog.. =)

    ReplyDelete
  7. Kathy Tuah : kmk pun x pandei.. hehe

    ReplyDelete
  8. Nurul Husna Mohd Hassan : mcm tuannya jugak kan? hihihi :P

    ReplyDelete
  9. kak ieda : hehehe.. apa yg penting dlm hidup adalah keikhlasan.. kalo kita x ikhlas kita akan berkira di kemudian hari.. ikhlas tanpa harap dibalas.. yg paling penting org yg kita sayang bahagia slalu..

    ReplyDelete
  10. Bui Junaidi : mesti laa.. ktk ada? :P

    ReplyDelete
  11. ~Sweet Honesty~ : kiut ka kmk? (kembang idung tok.. hehe)

    ReplyDelete
  12. azura roslan : xpe.. kalo nak belajar cakap sarawak nanti ejulz ajar.. hehe

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bahasa Bidayuh Serian Sarawak

Bidayuh Serian Punya Bahasa ⇩  • saya ⇨ aku • awak ⇨ amu • cantek/hensem ⇨ timengen/hensem • ya ⇨ aye • jangan ⇨ aba • tiada ⇨ anyap • taknak ⇨ agak • menyampah/geli ⇨ sidod • tahu ⇨ puan • kalau ⇨ wang • berlagak ⇨ sumbong • mana ⇨ gapih • sini ⇨ gatik • sana ⇨ ga-ih • mahu ⇨ irak • sekarang ⇨ itin • budak ⇨ anak inya • muda ⇨ ungod • pukul ⇨ paluk • jatuh⇨ jatuk • baring ⇨ nguleng • kacau ⇨ ngaco • paksa ⇨ maksa • makan⇨ maan • ngegeh ⇨ sundel • kucing ⇨ singau • anjing ⇨ kasung • nanti ⇨ matik • jalan2 ⇨ panu2 • sibuk ⇨ gago *Pelikk kan ? Tpi itulah bahasa kami BIDAYUH SERIAN SARAWAKIANS Copy & Paste. Ejulz sendiri pun x pandai bahasa bidayuh. Hehe. Kalau la mahir semua bahasa. Hehe

Akhirnya tewas 21-27/3/2022

Setelah lebih kurang 2 tahun kita dilanda wabak covid-19, akhirnya ejulz tewas juga. Walaupun telah cuba sedaya upaya melindungi diri dari wabak berkenaan untuk melindungi keluarga, sekelip mata terkena juga. Walaupun tidak tahu dari mana dan bagaimana boleh terkena, tapi kadang-kadang kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling yang sambil lewa. Dan mungkin untuk peringatan diri juga. Kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling? Terlebih dahulu ejulz mohon maaf andai apa yang ejulz katakan akan mengguris hati sahabat2 di sini yang merokok. Tapi inilah kenyataannya. Bukan ejulz melarang atau tidak membenarkan mereka yang merokok untuk merokok. Tapi kalau merokok di tempat yang tidak sepatutnya memang menyusahkan pihak lain lebih-lebih lagi mereka yang tidak merokok. Korang bayangkanlah bagaimana suasana pejabat dimana pekerja merokok di dalam pejabat seperti tidak ada salah langsung. Yang guna vape apatah lagi. Alkisah bermula pada 20 Mac 2022 dimana kakak ejulz yang sepatutnya

Mari belajar bahasa Sarawak -Part 6

Assalamualaikum n selamat pagi.. Wahh!! dah lama rasanya ejulz x buat entri pasal bahasa Sarawak.. Faham x entri Mari belajar bahasa Sarawak yg ejulz dah buat sebelum ni.. kalau x faham jangan malu, jangan segan.. tanya je.. ejulz x makan org pun. heHe Sejak kebelakangan ni, ejulz x sempat nak buat entri sebab sibuk sgt2.. Bila dah sibuk tu, macam2 la reaksi ejulz.. memang kelam kabut laa dibuatnya.. hiHi. So, arini ejulz nak share perkataan kelam kabut dalam bahasa sarawak.. Dalam bahasa sarawak, kelam kabut bermaksud "Kamboh".. KELAM KABUT = KAMBOH Dengan kata lain "Kamboh" ni bermaksud kecoh.. ni pun kira macam "kamboh" jugak laa.. hiHi Diharap semua boleh faham ek.. Kalau x faham @ ada nak tanya, tanya je laa k.. ejulz sedia membantu.. heHe  :)