Skip to main content

Selamat hari ibu 2012

sedap betul dapat rehat di hari ahad camni.. semalam letih jadi pengawas jaga exam pengambilan PTD yg dianjurkan oleh SPA.. dari pagi sampai ptg.. gud luck buat mereka yang hadir.. yang x hadir tanpa sbb munasabah tu mmg x tahu erti bersyukur.. bukan semua org bertuah dpt hadir exam ni.. ish3..

Dikesempatan ni ejulz nak ucapkan selamat hari ibu buat ibu2 di seluruh dunia ni terutama sekali ibu ejulz.. Semoga Allah memelihara mak spertimana mak jaga ejulz dari kecik sampai sekarang.. tidak lupa jugak buat bapak yg sntiasa s0kong ejulz..




Manjew x..??? dah la gigi ada yg xde.. heheHEhahehe

Comments

  1. wahhh..cekci mak ya.. hihi.. slmt hari ibu tuk ibu ejulz..(^_^

    ReplyDelete
  2. Syg semua mak-mama-ibu-umi-mummy & semua la kat dunia ni..

    ReplyDelete
  3. slmat ari ibu gak...tuk stiap hari =)

    ReplyDelete
  4. tq semua.. slmt hari ibu.. sama2 kita sayangi ibu kita.. :)

    ReplyDelete
  5. selamat hari ibu. sama2 kita hargai & sayang ibu kita =)

    ReplyDelete
  6. Nurul Husna Mohd Hassan : :)

    ReplyDelete
  7. putryteya : mak lagi comel dari anak dia kan? hehehe

    ReplyDelete
  8. mizzkechique : hahaha.. comel la sgt.. hehe

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bahasa Bidayuh Serian Sarawak

Bidayuh Serian Punya Bahasa ⇩  • saya ⇨ aku • awak ⇨ amu • cantek/hensem ⇨ timengen/hensem • ya ⇨ aye • jangan ⇨ aba • tiada ⇨ anyap • taknak ⇨ agak • menyampah/geli ⇨ sidod • tahu ⇨ puan • kalau ⇨ wang • berlagak ⇨ sumbong • mana ⇨ gapih • sini ⇨ gatik • sana ⇨ ga-ih • mahu ⇨ irak • sekarang ⇨ itin • budak ⇨ anak inya • muda ⇨ ungod • pukul ⇨ paluk • jatuh⇨ jatuk • baring ⇨ nguleng • kacau ⇨ ngaco • paksa ⇨ maksa • makan⇨ maan • ngegeh ⇨ sundel • kucing ⇨ singau • anjing ⇨ kasung • nanti ⇨ matik • jalan2 ⇨ panu2 • sibuk ⇨ gago *Pelikk kan ? Tpi itulah bahasa kami BIDAYUH SERIAN SARAWAKIANS Copy & Paste. Ejulz sendiri pun x pandai bahasa bidayuh. Hehe. Kalau la mahir semua bahasa. Hehe

Akhirnya tewas 21-27/3/2022

Setelah lebih kurang 2 tahun kita dilanda wabak covid-19, akhirnya ejulz tewas juga. Walaupun telah cuba sedaya upaya melindungi diri dari wabak berkenaan untuk melindungi keluarga, sekelip mata terkena juga. Walaupun tidak tahu dari mana dan bagaimana boleh terkena, tapi kadang-kadang kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling yang sambil lewa. Dan mungkin untuk peringatan diri juga. Kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling? Terlebih dahulu ejulz mohon maaf andai apa yang ejulz katakan akan mengguris hati sahabat2 di sini yang merokok. Tapi inilah kenyataannya. Bukan ejulz melarang atau tidak membenarkan mereka yang merokok untuk merokok. Tapi kalau merokok di tempat yang tidak sepatutnya memang menyusahkan pihak lain lebih-lebih lagi mereka yang tidak merokok. Korang bayangkanlah bagaimana suasana pejabat dimana pekerja merokok di dalam pejabat seperti tidak ada salah langsung. Yang guna vape apatah lagi. Alkisah bermula pada 20 Mac 2022 dimana kakak ejulz yang sepatutnya

Mari belajar bahasa Sarawak -Part 6

Assalamualaikum n selamat pagi.. Wahh!! dah lama rasanya ejulz x buat entri pasal bahasa Sarawak.. Faham x entri Mari belajar bahasa Sarawak yg ejulz dah buat sebelum ni.. kalau x faham jangan malu, jangan segan.. tanya je.. ejulz x makan org pun. heHe Sejak kebelakangan ni, ejulz x sempat nak buat entri sebab sibuk sgt2.. Bila dah sibuk tu, macam2 la reaksi ejulz.. memang kelam kabut laa dibuatnya.. hiHi. So, arini ejulz nak share perkataan kelam kabut dalam bahasa sarawak.. Dalam bahasa sarawak, kelam kabut bermaksud "Kamboh".. KELAM KABUT = KAMBOH Dengan kata lain "Kamboh" ni bermaksud kecoh.. ni pun kira macam "kamboh" jugak laa.. hiHi Diharap semua boleh faham ek.. Kalau x faham @ ada nak tanya, tanya je laa k.. ejulz sedia membantu.. heHe  :)