Skip to main content

Hanya secebis DOA yg mampu ku berikan


Buat Mak & Bapak,

Tiada ringgit berjuta yg dapat diberikan oleh anakmu ini. Tiada kemewahan yg mampu diberikan. Yang mampu hanya DOA.. Love you..










**Buat insan yg masih kmk syg: ktk, jgn lupak pesanan kmk.. sntiasa doakan mak bpk kita k.. Insyaallah ktk akan bjaya..Rezeki ktk akan melimpah ruah.. Insyaallah..

Comments

  1. selalulah berdoa kpd ibubapa kita,
    insyaallah tuhan berikan kita rahmatnya..aminn

    ReplyDelete
  2. nag rjn ktk berik note kt c gule..(^_^)

    ReplyDelete
  3. aku HaniAsyira : bagus3..

    ReplyDelete
  4. ~Sweet Honesty~ : sbb hnya dia di hati.. :)

    ReplyDelete
  5. love mama papa alsoooooo

    mak aihhh papa mama lah pulooook ! .. ahaksssssssssss ;))

    ReplyDelete
  6. sesungguhnya mereka yang paling mulia bagi kite..

    ReplyDelete
  7. iLa suHaiLa : mereka yg membelai kita dgn penuh kasih sayang..

    ReplyDelete
  8. Tiadalah mereka siapalah kita :')

    ReplyDelete
  9. ASALAMUALAIKUM..
    saya senang tengok membaca info2 kat blog ni..
    gambar2 bagaikan memberitahu bahawa wajib anak dan ibubapa saling berkerjasama..ke arah hidup lebih bermutu dengan ukuhuwa dan iman.

    ReplyDelete
  10. wajah baru blog ..cantik..

    ReplyDelete
  11. amin..
    siapalah kt tnpa mrk

    ReplyDelete
  12. doa at least 5 kali sehari yer..:)

    ReplyDelete
  13. Doa anak soleh itu lebih berharga untuk ibubapa :)

    thx 4 sharing :)

    ReplyDelete
  14. amin moga ibu bapa kita sentiasa dirahmatiNya.;-)

    ReplyDelete
  15. sy bace tiap kali abis solat.. hee :)

    ReplyDelete
  16. doa anak y s0leh hadiah terbaek utk ibu bapa^^

    ReplyDelete
  17. smoga mereka sntiasa dipelihara olehNya..

    ReplyDelete
  18. terlalu banyak pengorbanan dan jasa ibu bapa

    ReplyDelete
  19. cik tenggiling : x termampu utk mbayarnya kan... ^_^

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bahasa Bidayuh Serian Sarawak

Bidayuh Serian Punya Bahasa ⇩  • saya ⇨ aku • awak ⇨ amu • cantek/hensem ⇨ timengen/hensem • ya ⇨ aye • jangan ⇨ aba • tiada ⇨ anyap • taknak ⇨ agak • menyampah/geli ⇨ sidod • tahu ⇨ puan • kalau ⇨ wang • berlagak ⇨ sumbong • mana ⇨ gapih • sini ⇨ gatik • sana ⇨ ga-ih • mahu ⇨ irak • sekarang ⇨ itin • budak ⇨ anak inya • muda ⇨ ungod • pukul ⇨ paluk • jatuh⇨ jatuk • baring ⇨ nguleng • kacau ⇨ ngaco • paksa ⇨ maksa • makan⇨ maan • ngegeh ⇨ sundel • kucing ⇨ singau • anjing ⇨ kasung • nanti ⇨ matik • jalan2 ⇨ panu2 • sibuk ⇨ gago *Pelikk kan ? Tpi itulah bahasa kami BIDAYUH SERIAN SARAWAKIANS Copy & Paste. Ejulz sendiri pun x pandai bahasa bidayuh. Hehe. Kalau la mahir semua bahasa. Hehe

Akhirnya tewas 21-27/3/2022

Setelah lebih kurang 2 tahun kita dilanda wabak covid-19, akhirnya ejulz tewas juga. Walaupun telah cuba sedaya upaya melindungi diri dari wabak berkenaan untuk melindungi keluarga, sekelip mata terkena juga. Walaupun tidak tahu dari mana dan bagaimana boleh terkena, tapi kadang-kadang kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling yang sambil lewa. Dan mungkin untuk peringatan diri juga. Kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling? Terlebih dahulu ejulz mohon maaf andai apa yang ejulz katakan akan mengguris hati sahabat2 di sini yang merokok. Tapi inilah kenyataannya. Bukan ejulz melarang atau tidak membenarkan mereka yang merokok untuk merokok. Tapi kalau merokok di tempat yang tidak sepatutnya memang menyusahkan pihak lain lebih-lebih lagi mereka yang tidak merokok. Korang bayangkanlah bagaimana suasana pejabat dimana pekerja merokok di dalam pejabat seperti tidak ada salah langsung. Yang guna vape apatah lagi. Alkisah bermula pada 20 Mac 2022 dimana kakak ejulz yang sepatutnya

Mari belajar bahasa Sarawak -Part 6

Assalamualaikum n selamat pagi.. Wahh!! dah lama rasanya ejulz x buat entri pasal bahasa Sarawak.. Faham x entri Mari belajar bahasa Sarawak yg ejulz dah buat sebelum ni.. kalau x faham jangan malu, jangan segan.. tanya je.. ejulz x makan org pun. heHe Sejak kebelakangan ni, ejulz x sempat nak buat entri sebab sibuk sgt2.. Bila dah sibuk tu, macam2 la reaksi ejulz.. memang kelam kabut laa dibuatnya.. hiHi. So, arini ejulz nak share perkataan kelam kabut dalam bahasa sarawak.. Dalam bahasa sarawak, kelam kabut bermaksud "Kamboh".. KELAM KABUT = KAMBOH Dengan kata lain "Kamboh" ni bermaksud kecoh.. ni pun kira macam "kamboh" jugak laa.. hiHi Diharap semua boleh faham ek.. Kalau x faham @ ada nak tanya, tanya je laa k.. ejulz sedia membantu.. heHe  :)