Skip to main content

All The BeSt..!!


Semoga berjaya dalam hidup yer k0rang semua.. 
Semoga Allah memberkati setiap apa yg kita lakukan..
Lakukan sesuatu niat kerana Allah, Insyaallah akan berjalan lancar.. ^_^















*Smoga ktk hepy slalu k.. jgn stress2.. sory kmk xpat tlg ktk.. harap ktk akan berjaya dlm hidup ktk.. jg drik bait..

Comments

  1. gdluck utk ktk juak ejulz utk apa jak yg ktk bakal molah....mulakan segalanya dgn bismillah...

    ReplyDelete
  2. Yumida : amin.. makseh.. :)

    ReplyDelete
  3. wish u all the best of luck juak..(^_^)

    ReplyDelete
  4. always pray for uu dear ;)

    ReplyDelete
  5. all the best,
    semoga dipermudahkan segala urusan (:

    ReplyDelete
  6. kmk pernah stdy di sarawakk...ex-unimas..he3...bls kunjungan...

    semoga semua urusan dipermudahkan..

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum,

    semoga semuaa urusan berjalan dengan lancar, amiin.

    Best of luck to you too ;]

    ReplyDelete
  8. ~Sweet Honesty~ : makseh ktk.. :)

    ReplyDelete
  9. Ryu on ahsfantasy24.com : amin.. terima kasih.. :)

    ReplyDelete
  10. are_lin@yu : makaseh.. :)

    ReplyDelete
  11. emeliena : amin.. tq.. :)

    ReplyDelete
  12. good luck.caiokk caiokk.ttg kelambu2 ada lagi stock.tp tak bnyk dah.nt kalau btul nak email jer kay..

    ReplyDelete
  13. amin ...
    all the best untuk kesemuanya :)

    ReplyDelete
  14. wan nurul hezrina : ok.. insyaallah.. :)

    ReplyDelete
  15. Assalamualaikum.....tuan hamba datang sini dari empayar yang jauh semata-mata mahu menjemput saudara/saudari
    dalam "Segmen: Trademark Blog Saya"
    harap tuan blog dapat hadirkan diri dan dalam masa yang sama dapat menjadi rakan dan readers patik (^_^)

    Salam selamat dari FR , assalamualaikum dan senyum ceria dalam ranjau meniti kehidupan.

    Direct Link -- Segmen: Trademark Blog Saya

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bahasa Bidayuh Serian Sarawak

Bidayuh Serian Punya Bahasa ⇩  • saya ⇨ aku • awak ⇨ amu • cantek/hensem ⇨ timengen/hensem • ya ⇨ aye • jangan ⇨ aba • tiada ⇨ anyap • taknak ⇨ agak • menyampah/geli ⇨ sidod • tahu ⇨ puan • kalau ⇨ wang • berlagak ⇨ sumbong • mana ⇨ gapih • sini ⇨ gatik • sana ⇨ ga-ih • mahu ⇨ irak • sekarang ⇨ itin • budak ⇨ anak inya • muda ⇨ ungod • pukul ⇨ paluk • jatuh⇨ jatuk • baring ⇨ nguleng • kacau ⇨ ngaco • paksa ⇨ maksa • makan⇨ maan • ngegeh ⇨ sundel • kucing ⇨ singau • anjing ⇨ kasung • nanti ⇨ matik • jalan2 ⇨ panu2 • sibuk ⇨ gago *Pelikk kan ? Tpi itulah bahasa kami BIDAYUH SERIAN SARAWAKIANS Copy & Paste. Ejulz sendiri pun x pandai bahasa bidayuh. Hehe. Kalau la mahir semua bahasa. Hehe

Akhirnya tewas 21-27/3/2022

Setelah lebih kurang 2 tahun kita dilanda wabak covid-19, akhirnya ejulz tewas juga. Walaupun telah cuba sedaya upaya melindungi diri dari wabak berkenaan untuk melindungi keluarga, sekelip mata terkena juga. Walaupun tidak tahu dari mana dan bagaimana boleh terkena, tapi kadang-kadang kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling yang sambil lewa. Dan mungkin untuk peringatan diri juga. Kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling? Terlebih dahulu ejulz mohon maaf andai apa yang ejulz katakan akan mengguris hati sahabat2 di sini yang merokok. Tapi inilah kenyataannya. Bukan ejulz melarang atau tidak membenarkan mereka yang merokok untuk merokok. Tapi kalau merokok di tempat yang tidak sepatutnya memang menyusahkan pihak lain lebih-lebih lagi mereka yang tidak merokok. Korang bayangkanlah bagaimana suasana pejabat dimana pekerja merokok di dalam pejabat seperti tidak ada salah langsung. Yang guna vape apatah lagi. Alkisah bermula pada 20 Mac 2022 dimana kakak ejulz yang sepatutnya

Mari belajar bahasa Sarawak -Part 6

Assalamualaikum n selamat pagi.. Wahh!! dah lama rasanya ejulz x buat entri pasal bahasa Sarawak.. Faham x entri Mari belajar bahasa Sarawak yg ejulz dah buat sebelum ni.. kalau x faham jangan malu, jangan segan.. tanya je.. ejulz x makan org pun. heHe Sejak kebelakangan ni, ejulz x sempat nak buat entri sebab sibuk sgt2.. Bila dah sibuk tu, macam2 la reaksi ejulz.. memang kelam kabut laa dibuatnya.. hiHi. So, arini ejulz nak share perkataan kelam kabut dalam bahasa sarawak.. Dalam bahasa sarawak, kelam kabut bermaksud "Kamboh".. KELAM KABUT = KAMBOH Dengan kata lain "Kamboh" ni bermaksud kecoh.. ni pun kira macam "kamboh" jugak laa.. hiHi Diharap semua boleh faham ek.. Kalau x faham @ ada nak tanya, tanya je laa k.. ejulz sedia membantu.. heHe  :)