Skip to main content

Kepulangan hamba ^_^

Alhamdulillah selamat sampai dari Kursus Jati Diri.. Letihh..!! hehe.. Mula2 sampai sana, ejulz ingat terus berhenti di tempat kursus.. rupa2nya ramalan ejulz meleset sama sekali.. hehe. rupa2nya kene naik "special bas" aka lori utk masuk lagi ke dlm hutan sbb bas yg besar xleh masuk.. jln kecik sgt.. hehe. Antara aktiviti yg mnyeronokkan adalah main painball.. hhehe.. ermm.. gambar xde lagi laa.. Insyaallah kalo dh dpt nanti ejulz share.. hehe





















*kmk rindu ktk.. xda org lain d hati kmk.. just ktk jak si guLE.. ejulz jugak nak mintak maaf andai ada kwn2 yg terkecil hati dgn ejulz.. ejulz xde niat nak kecilkan ati sape2..

Comments

  1. wahh untunglah . best kot main painball :)

    ReplyDelete
  2. iema ツ: best.. 1st time main.. rasa nak main lagi.. hehe.. kawasan pun mcm real je kat hutan.. bukan main tempat rata.. hehe

    ReplyDelete
  3. beznye men paintball,nth bl sy dpt men ^_^

    ReplyDelete
  4. Wahhhh gii kursus motivasi rupenya ekekek, selamat balik dahhh

    ReplyDelete
  5. elyna mirsada : best.. jom main sama2.. hehe

    ReplyDelete
  6. aah.. best kak ieda.. hehe

    ReplyDelete
  7. hm, boleh belajay bhs sarawak kat sini, sye tahu bahasa iban, "nadai" je.....heheh...

    ReplyDelete
  8. alhamdulillah...bley share ngan kitaorang apa yg dh dipelajari masa kursus tu...

    ReplyDelete
  9. Ayuni: boleh je.. kalo nak tanya, tanya je la kat sini.. insyaallah kalo boleh jawab sy jawab.. hehe.. kalo bhs iban sy pun x reti sgt.. tp takat "nadai" tu tahu laa.. hehe

    ReplyDelete
  10. Haryati::Faizal : insyaallah.. :)

    ReplyDelete
  11. paintball?mesti bestkan..maen tembak2..hehe..selalu tgok kat tb je..

    *cepat2 upl0ad gambar..sme x dgn tan sri g0ogle kasi ue.?:)

    ReplyDelete
  12. bez3. . pengalaman yg menarik. .
    rindu sgt ke dgn buah hati ya ??

    ReplyDelete
  13. ★ aIsyaH ★ : Insyaallah.. ejulz xde ambik gmbr.. tggu kwn2 kursus upload.. hehe

    ReplyDelete
  14. aini n_ar : berharap nya pun rindu kmk..

    ReplyDelete
  15. huhu best uhh naik lori..:p bru la adventure!!

    ReplyDelete
  16. ni blogger sarawak yg leeza kenal...
    hiiiii

    ReplyDelete
  17. Cik Aish : tu la pasal. sakit punggung.. hehe

    ReplyDelete
  18. Alieza Dayasari : jom la lepak swak.. hehe

    ReplyDelete
  19. baru skali je main paintbal..mmg best!

    ReplyDelete
  20. bestnyer dapat main painball.. ckj tak pernah main lagi.. huhu

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bahasa Bidayuh Serian Sarawak

Bidayuh Serian Punya Bahasa ⇩  • saya ⇨ aku • awak ⇨ amu • cantek/hensem ⇨ timengen/hensem • ya ⇨ aye • jangan ⇨ aba • tiada ⇨ anyap • taknak ⇨ agak • menyampah/geli ⇨ sidod • tahu ⇨ puan • kalau ⇨ wang • berlagak ⇨ sumbong • mana ⇨ gapih • sini ⇨ gatik • sana ⇨ ga-ih • mahu ⇨ irak • sekarang ⇨ itin • budak ⇨ anak inya • muda ⇨ ungod • pukul ⇨ paluk • jatuh⇨ jatuk • baring ⇨ nguleng • kacau ⇨ ngaco • paksa ⇨ maksa • makan⇨ maan • ngegeh ⇨ sundel • kucing ⇨ singau • anjing ⇨ kasung • nanti ⇨ matik • jalan2 ⇨ panu2 • sibuk ⇨ gago *Pelikk kan ? Tpi itulah bahasa kami BIDAYUH SERIAN SARAWAKIANS Copy & Paste. Ejulz sendiri pun x pandai bahasa bidayuh. Hehe. Kalau la mahir semua bahasa. Hehe

Akhirnya tewas 21-27/3/2022

Setelah lebih kurang 2 tahun kita dilanda wabak covid-19, akhirnya ejulz tewas juga. Walaupun telah cuba sedaya upaya melindungi diri dari wabak berkenaan untuk melindungi keluarga, sekelip mata terkena juga. Walaupun tidak tahu dari mana dan bagaimana boleh terkena, tapi kadang-kadang kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling yang sambil lewa. Dan mungkin untuk peringatan diri juga. Kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling? Terlebih dahulu ejulz mohon maaf andai apa yang ejulz katakan akan mengguris hati sahabat2 di sini yang merokok. Tapi inilah kenyataannya. Bukan ejulz melarang atau tidak membenarkan mereka yang merokok untuk merokok. Tapi kalau merokok di tempat yang tidak sepatutnya memang menyusahkan pihak lain lebih-lebih lagi mereka yang tidak merokok. Korang bayangkanlah bagaimana suasana pejabat dimana pekerja merokok di dalam pejabat seperti tidak ada salah langsung. Yang guna vape apatah lagi. Alkisah bermula pada 20 Mac 2022 dimana kakak ejulz yang sepatutnya

Mari belajar bahasa Sarawak -Part 6

Assalamualaikum n selamat pagi.. Wahh!! dah lama rasanya ejulz x buat entri pasal bahasa Sarawak.. Faham x entri Mari belajar bahasa Sarawak yg ejulz dah buat sebelum ni.. kalau x faham jangan malu, jangan segan.. tanya je.. ejulz x makan org pun. heHe Sejak kebelakangan ni, ejulz x sempat nak buat entri sebab sibuk sgt2.. Bila dah sibuk tu, macam2 la reaksi ejulz.. memang kelam kabut laa dibuatnya.. hiHi. So, arini ejulz nak share perkataan kelam kabut dalam bahasa sarawak.. Dalam bahasa sarawak, kelam kabut bermaksud "Kamboh".. KELAM KABUT = KAMBOH Dengan kata lain "Kamboh" ni bermaksud kecoh.. ni pun kira macam "kamboh" jugak laa.. hiHi Diharap semua boleh faham ek.. Kalau x faham @ ada nak tanya, tanya je laa k.. ejulz sedia membantu.. heHe  :)