Skip to main content

Alhamdulillah.. No.2 pun jadi laa.. ^_^

Gembira sgt2.. Senyum, nak mampu kata apa2.. Syukur Alhamdulillah.. Rezki dariNya.. Ejulz dapat no.2 dalam "Jom Join 1st GIVEAWAY from Telekungnajwa"..


x percaya..? tgk sini.. hehhe



terbayang si dia pakai telekung tu.. ^_^




*Malam ni nak naik pentas.. heHe.. APC.. hureyYYYyy!!!
tahun 2009 dapat salam dgn Tan Sri Ismail Adam..
malam ni nak bsalam dgn Tan Sri Abu Bakar Abdullah pulak.. ^_^

~Alhamdulillah..~





Comments

  1. wahhh..untungla c gulzzzz... jeles kmk tekk..hihi

    ReplyDelete
  2. kmk tag ktk tek...(^_^)

    http://sweetylikecandycan.blogspot.com/2012/05/segmen-blogwalking-sampai-lebam.html

    untung menang dpt topup..boh la begayut ngn c gulzz..hihi

    ReplyDelete
  3. ~Sweet Honesty~ : Rezeki kmk.. insyaallah klk2 rezeki ktk.. insyaallah lak mek polah segmen ya.. :) mesti la nak gayut.. kalo x ngn my gurlz sapa gik.. hehe

    ReplyDelete
  4. Nurul Husna Mohd Hassan : alhamdulillah.. rajin2 la join.. :)

    ReplyDelete
  5. tahniah ! untung si dia kan kan.. ^^

    ReplyDelete
  6. Kathy Tuah : makseh ktk.. :)

    ReplyDelete
  7. Cik Nurul : tq.. harap dia gembira slalu..

    ReplyDelete
  8. WASEH..DPT APC..TAHNIAH2..

    ReplyDelete
  9. singgah sini...n done Follow mr ejul...folow me back eyh...

    congrats di atas kemengan mr ejulz...
    yeah!!!

    ReplyDelete
  10. Wahh untungnya dia.. Hihi tahniah k!! =)

    ReplyDelete
  11. Masha Meisters : thankz.. okie.. t follow balik.. :)

    ReplyDelete
  12. Badrina Ibtisam : tq.. :)

    ReplyDelete
  13. lelamaisara : alhamdulillah rezki.. tq.. :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bahasa Bidayuh Serian Sarawak

Bidayuh Serian Punya Bahasa ⇩  • saya ⇨ aku • awak ⇨ amu • cantek/hensem ⇨ timengen/hensem • ya ⇨ aye • jangan ⇨ aba • tiada ⇨ anyap • taknak ⇨ agak • menyampah/geli ⇨ sidod • tahu ⇨ puan • kalau ⇨ wang • berlagak ⇨ sumbong • mana ⇨ gapih • sini ⇨ gatik • sana ⇨ ga-ih • mahu ⇨ irak • sekarang ⇨ itin • budak ⇨ anak inya • muda ⇨ ungod • pukul ⇨ paluk • jatuh⇨ jatuk • baring ⇨ nguleng • kacau ⇨ ngaco • paksa ⇨ maksa • makan⇨ maan • ngegeh ⇨ sundel • kucing ⇨ singau • anjing ⇨ kasung • nanti ⇨ matik • jalan2 ⇨ panu2 • sibuk ⇨ gago *Pelikk kan ? Tpi itulah bahasa kami BIDAYUH SERIAN SARAWAKIANS Copy & Paste. Ejulz sendiri pun x pandai bahasa bidayuh. Hehe. Kalau la mahir semua bahasa. Hehe

Akhirnya tewas 21-27/3/2022

Setelah lebih kurang 2 tahun kita dilanda wabak covid-19, akhirnya ejulz tewas juga. Walaupun telah cuba sedaya upaya melindungi diri dari wabak berkenaan untuk melindungi keluarga, sekelip mata terkena juga. Walaupun tidak tahu dari mana dan bagaimana boleh terkena, tapi kadang-kadang kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling yang sambil lewa. Dan mungkin untuk peringatan diri juga. Kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling? Terlebih dahulu ejulz mohon maaf andai apa yang ejulz katakan akan mengguris hati sahabat2 di sini yang merokok. Tapi inilah kenyataannya. Bukan ejulz melarang atau tidak membenarkan mereka yang merokok untuk merokok. Tapi kalau merokok di tempat yang tidak sepatutnya memang menyusahkan pihak lain lebih-lebih lagi mereka yang tidak merokok. Korang bayangkanlah bagaimana suasana pejabat dimana pekerja merokok di dalam pejabat seperti tidak ada salah langsung. Yang guna vape apatah lagi. Alkisah bermula pada 20 Mac 2022 dimana kakak ejulz yang sepatutnya

Mari belajar bahasa Sarawak -Part 6

Assalamualaikum n selamat pagi.. Wahh!! dah lama rasanya ejulz x buat entri pasal bahasa Sarawak.. Faham x entri Mari belajar bahasa Sarawak yg ejulz dah buat sebelum ni.. kalau x faham jangan malu, jangan segan.. tanya je.. ejulz x makan org pun. heHe Sejak kebelakangan ni, ejulz x sempat nak buat entri sebab sibuk sgt2.. Bila dah sibuk tu, macam2 la reaksi ejulz.. memang kelam kabut laa dibuatnya.. hiHi. So, arini ejulz nak share perkataan kelam kabut dalam bahasa sarawak.. Dalam bahasa sarawak, kelam kabut bermaksud "Kamboh".. KELAM KABUT = KAMBOH Dengan kata lain "Kamboh" ni bermaksud kecoh.. ni pun kira macam "kamboh" jugak laa.. hiHi Diharap semua boleh faham ek.. Kalau x faham @ ada nak tanya, tanya je laa k.. ejulz sedia membantu.. heHe  :)