Skip to main content

Pesan bapak


Rindu bapak.. Makseh bapak sbb beri ejulz kehidupan.. Dan yg lbh bermakna mengajar ejulz erti kehidupan.. wpun ejulz tidak dibesarkan dengan kemewahan, tapi ejulz bersyukur sbb dibesarkan oleh keluarga yg sgt menyayangi ejulz..


#Ayat bapak kpd anak buah ejulz yg ejulz x boleh lupa.. "Ermm.. cuba jadi macam paksu, dengar kata..." bangga siot bila jadi idola kpd anak2 buah.. hehehe ^_^

Comments

  1. alhamdulillahhh syukurrr :-)

    ReplyDelete
  2. wahh..untung naa c gurlzz..hihi

    ReplyDelete
  3. yup. betul2. biar kaya ilmu bukan kaya harta =)

    ReplyDelete
  4. bila dh pesan mcm tu, kenala jd cth terbaik utk anak² buah ye.. hehee

    ReplyDelete
  5. wah..jd idol tu..
    kena jd contoh yg baik sampai bila2 la...^^

    ReplyDelete
  6. kmk tag ktk tek...(^_^)

    http://sweetylikecandycan.blogspot.com/2012/05/segmen-blogwalking-sampai-lebam.html

    ReplyDelete
  7. elyna mirsada : hehe.. idola kpd anak2 buah je dpt.. hehehe

    ReplyDelete
  8. ~Sweet Honesty~ : xda untung pa2 dpt org cam kmk tok koh. hehe

    ReplyDelete
  9. nuyui a.k.a miss YUI : balik jgn x balik Yui.. hehe

    ReplyDelete
  10. Nurul Husna Mohd Hassan : kaya dengan budi pekerti.. :)

    ReplyDelete
  11. mizzkechique : tu laa pasal.. hehe

    ReplyDelete
  12. happy eim : hehehe.. insyaallah.. :)

    ReplyDelete
  13. ~Sweet Honesty~ : tq.. lak mek polah k.. :)

    ReplyDelete
  14. Badrina Ibtisam : tq.. :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bahasa Bidayuh Serian Sarawak

Bidayuh Serian Punya Bahasa ⇩  • saya ⇨ aku • awak ⇨ amu • cantek/hensem ⇨ timengen/hensem • ya ⇨ aye • jangan ⇨ aba • tiada ⇨ anyap • taknak ⇨ agak • menyampah/geli ⇨ sidod • tahu ⇨ puan • kalau ⇨ wang • berlagak ⇨ sumbong • mana ⇨ gapih • sini ⇨ gatik • sana ⇨ ga-ih • mahu ⇨ irak • sekarang ⇨ itin • budak ⇨ anak inya • muda ⇨ ungod • pukul ⇨ paluk • jatuh⇨ jatuk • baring ⇨ nguleng • kacau ⇨ ngaco • paksa ⇨ maksa • makan⇨ maan • ngegeh ⇨ sundel • kucing ⇨ singau • anjing ⇨ kasung • nanti ⇨ matik • jalan2 ⇨ panu2 • sibuk ⇨ gago *Pelikk kan ? Tpi itulah bahasa kami BIDAYUH SERIAN SARAWAKIANS Copy & Paste. Ejulz sendiri pun x pandai bahasa bidayuh. Hehe. Kalau la mahir semua bahasa. Hehe

Akhirnya tewas 21-27/3/2022

Setelah lebih kurang 2 tahun kita dilanda wabak covid-19, akhirnya ejulz tewas juga. Walaupun telah cuba sedaya upaya melindungi diri dari wabak berkenaan untuk melindungi keluarga, sekelip mata terkena juga. Walaupun tidak tahu dari mana dan bagaimana boleh terkena, tapi kadang-kadang kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling yang sambil lewa. Dan mungkin untuk peringatan diri juga. Kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling? Terlebih dahulu ejulz mohon maaf andai apa yang ejulz katakan akan mengguris hati sahabat2 di sini yang merokok. Tapi inilah kenyataannya. Bukan ejulz melarang atau tidak membenarkan mereka yang merokok untuk merokok. Tapi kalau merokok di tempat yang tidak sepatutnya memang menyusahkan pihak lain lebih-lebih lagi mereka yang tidak merokok. Korang bayangkanlah bagaimana suasana pejabat dimana pekerja merokok di dalam pejabat seperti tidak ada salah langsung. Yang guna vape apatah lagi. Alkisah bermula pada 20 Mac 2022 dimana kakak ejulz yang sepatutnya

Mari belajar bahasa Sarawak -Part 6

Assalamualaikum n selamat pagi.. Wahh!! dah lama rasanya ejulz x buat entri pasal bahasa Sarawak.. Faham x entri Mari belajar bahasa Sarawak yg ejulz dah buat sebelum ni.. kalau x faham jangan malu, jangan segan.. tanya je.. ejulz x makan org pun. heHe Sejak kebelakangan ni, ejulz x sempat nak buat entri sebab sibuk sgt2.. Bila dah sibuk tu, macam2 la reaksi ejulz.. memang kelam kabut laa dibuatnya.. hiHi. So, arini ejulz nak share perkataan kelam kabut dalam bahasa sarawak.. Dalam bahasa sarawak, kelam kabut bermaksud "Kamboh".. KELAM KABUT = KAMBOH Dengan kata lain "Kamboh" ni bermaksud kecoh.. ni pun kira macam "kamboh" jugak laa.. hiHi Diharap semua boleh faham ek.. Kalau x faham @ ada nak tanya, tanya je laa k.. ejulz sedia membantu.. heHe  :)